اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی - 60

نوروزی: جشنواره‌ها فرصت مناسبی برای معرفی فرهنگ روستاها هستند

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته گردشگری روستایی ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی گلستان گفت: جشنواره‌های نوروزی فرصت مناسبی برای معرفی فرهنگ، آداب، رسوم و تاریخ روستاهای استان هستند.

نوروزی: جشنواره‌ها فرصت مناسبی برای معرفی فرهنگ روستاها هستند

حسن نوروزی امروز صبح در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: گلستان سرشار از فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی بوده و آثار طبیعی و فرهنگی بیانگر این حقیقت هستند.  

وی افزود: وجود آثار فرهنگی و تاریخی یکی از عوامل اصلی جذب گردشگر به شمار رفته و گلستان نیز در این زمینه آثار فراوانی دارد.

برج قابوس، بلندترین برج آجری دنیا، در یونسکو ثبت شده است

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: آثاری همچون بافت قدیم گرگان، مناره مسجد جامع گرگان با 800 سال قدمت و برج قابوس به عنوان بلندترین برج آجری جهان در گنبدکاووس که در فهرست آثار ملی یونسکو نیز به ثبت رسیدند برخی از آثار تاریخی گلستان به شمار می‌روند.

نوروزی تصریح کرد: علاوه بر این تعدادی از آثار فرهنگی و تاریخی و اماکن مذهبی مانند امامزادگان که محل تجمع مسافران گردشگران هستند، در روستاها واقع شده‌اند.

به گفته وی، وجود این آثار و بناها در مسیر تردد گردشگران و ارائه خدمات اولیه به آنها موجب آشنایی مسافران با آن اماکن و بناها می‌شود.

20 جشنواره در 15 روستای گلستان برگزار می‌شود

مسئول کمیته گردشگری روستایی ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی گلستان اظهار داشت: جشنواره‌های روستایی نیز با هدف معرفی سیمای واقعی استان و روستاهای آن اجرا می‌شود.

نوروزی افزود: در تعطیلات نوروز 20 جشنواره در 15 روستای استان توسط دهیاری‌ها و با همکاری فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و شوراهای اسلامی بخش‌ها برگزار خواهند شد.

وی با بیان اینکه نخستین جشنواره بیست و هشتم اسفندماه 1391 و بقیه جشنواره‌ها از ششم تا دوازدهم فروردین ماه 1392 برگزار می‌شوند، ادامه داد: نهم فروردین ماه 1392 «جشنواره فرهنگی ورزشی روستا» ساعت 9 صبح در روستای «قلمی» مینودشت و «جشنواره موسیقی سنتی روستا» ساعت 15 مقابل پارک جنگلی «دلند» رامیان برگزار می‌شود.

بلوک غلام علی‌آبادکتول میزبان گردشگران نوروزی است

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان با بیان اینکه دهم فروردین ماه 1392 فقط یک جشنواره روستایی در استان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این رویداد فرهنگی و هنری با عنوان «جشنواره نوروزی روستا» ساعت 10 صبح در روستای «بلوک غلام» علی‌آبادکتول با حضور مسافران و گردشگران نوروزی اجرا می‌شود.

نوروزی تعداد جشنواره‌های روستایی یازدهمین روز سال 1392 را پنج جشنواره اعلام کرد و گفت: اهالی، شورای اسلامی و دهیاری روستای «دیکلی‌داش» مراوه‌تپه ساعت 10 صبح این روز با برگزاری «جشنواره یاور» میزبان مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

به گفته وی، در همین روز «جشنواره موسیقی سنتی» ساعت 11 در روستای «سیجوال» بندر ترکمن، «جشنواره فرهنگی ورزشی روستا» ساعت 16 در «جفاکنده» بندرگز و «جشنواره فرهنگ روستا» ساعت 17 در «گز شرقی» بندرگز برگزار می‌شود.

حفظ پاکیزگی جنگل و اماکن تفریحی وظیفه همگانی است

مسئول کمیته گردشگری روستایی ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی گلستان با بیان اینکه گلستان قطب کشاورزی کشور است، برگزاری جشنواره کشاورزی را یکی از برنامه‌های نوروزی در روستاها عنوان کرد.

نوروزی افزود: در همین راستا «جشنواره کلزا» 11 فروردین ماه 1392 ساعت 16 در روستای «ماز یاران» رامیان برگزار می‌شود.

وی گفت: آخرین جشنواره روستایی گلستان در تعطیلات نوروز، «جشنواره موسیقی سنتی روستا» است که ساعت 10 صبح 12 فروردین 1392 در روستای «قرق» گرگان به اجرا در می‌آید.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان تصریح کرد: به منظور رعایت نظافت در پارک جنگلی «گلستان» به عنوان پارک ملی گردشگری و زیستگاه گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری توزیع پلاستیک زباله، بروشور اطلاع‌رسانی و ... از دوم تا سیزدهم فروردین ماه 1392 با همکاری دهیاری‌های اطراف پارک جنگلی گلستان در دستور کار این دفتر قرار دارد.

انتهای پیام/83003/ق/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول