اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی - 65

شاکری: بلندترین برج آجری جهان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است + تصاویر

خبرگزاری فارس: ‌دبیر ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی شهرستان گنبدکاووس گفت: بلندترین برج آجری جهان در گنبدکاووس آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

شاکری: بلندترین برج آجری جهان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، قدرت شاکری اظهار داشت: برج تاریخی گنبدکاووس از آثار منحصر به فرد معماری ایرانی و اسلامی و تنها اثر ثبت جهانی در شمال کشور، در ایام تعطیلات نوروزی پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی است.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود بیش از 2 هزار جاذبه طبیعی و تاریخی در استان گلستان و نظر به ورود گردشگران و مسافران در ایام نوروز به این استان و به خصوص شهرستان گنبدکاووس و با نظر به ثبت جهانی گنبدقابوس، این شهرستان پذیرای مسافران نوروزی است. 

 

شاکری افزود: از آثار قدیمی شهرستان گنبدکاووس مقبرة قابوس‌بن وشمگیر، امامزاده یحیی‎بن‎زید و خرابه‎های جرجان قدیم را می‎توان نام برد و از دیدنی‎ها و جذابیت‎های گردشگری آن هم شش آبشار متوالی شیرآباد در حومه شهر خان‎ببین است که بزرگ‌ترین آنها ارتفاعی به طول 20 متر دارد و با حوضچه‎ای که عمق آن به 40 تا 80 متر می‎رسد همچنین غار طبیعی شیرآباد با دهانه‎ای به ارتفاع 9 متر و طول تقریبی 150 متر که با وجود چشمه روان و آویزه‎های درون غاری، بس شگفت‌انگیز می‌کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: تالاب‎های بین‎المللی آلاگل، آجی‎گل و آلماگل در بخش داشلی‎برون که زیستگاه پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبی است، از دیگر جذابیت‎های طبیعی منطقه می‌باشد.

وی دیگر دیدنی‎های شهرستان گنبدکاووس را سوارکاری و مسابقات اسبدوانی پاییزه و بهاره عنوان کرد؛ مسابقاتی که جهانگردان بی‎شماری را به خود جذب می‌کند.

این مسئول برج‎قابوس را که از بناهای تاریخی سده چهارم هجری قمری و بلندترین برج آجری جهان است و به دستور شمس‎المعالی قابوس‎بن‎وشمگیر از پادشاهان آل‎زیار در سال 397 هجری قمری ساخته شده، از اصلی‎ترین جاذبه این شهر برشمرد که هر ساله شمار کثیری از گردشگران از این برج تاریخی دیدن می‎کنند.

دبیر ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی شهرستان گنبدکاووس همچنین به شهر باستانی جرجان اشاره کرد که با قدمتی دیرینه و معماری شهری بی‎نظیر از جاذبه‎های مهم این شهر است.

وی یادآور شد: در سال گذشته بیش از 65 هزار و 273 نفر از مکان تاریخی و توریستی شهرستان گنبدکاووس بازدید کردند.

شاکری اظهار امیدواری کرد امسال شاهد بازدید و استقبال گروه‎های بی‎شماری از مسافران و گردشگران نوروزی از جاذبه‎های این شهرستان باشیم.

گنبدکاووس با حدود 300 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ و یکی از قطب‎های گردشگری استان گلستان است.

انتهای پیام/2307/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول