اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه یزد خبر داد

کاهش 100 درصدی تصادفات فوتی در جاده‌های استان یزد

رئیس پلیس راه یزد از کاهش 100 درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان یزد از آغاز اجرای طرح نوروزی تا امروز خبر داد.

کاهش 100 درصدی تصادفات فوتی در جاده‌های استان یزد

احمد مظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده از طرف پلیس راه و عوامل راهداری حوادث جاده‌ای و ترافیکی با توجه به حجم زیاد تردد بسیار کاهش یافته و تلفات ناشی از این حوادث به صفر رسیده است.

وی علت کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای را رعایت قوانین و مقررات توسط هموطنان و افزایش تیم‌های گشتی پلیس راه و راهداری و شناسایی و کنترل برخی نقاط پرحادثه در جاده‌ها دانست.

مظفری بیان کرد: این در حالی است که حجم ترافیک در محورهای مواصلاتی استان یزد در مقایسه با سال گذشته طی سه روز گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بیشترین تردد در محورهای مواصلاتی شمال به جنوب است و مسافران از مسیر شهرستان‌های اردکان و میبد به طرف یزد و مسیر مهریز و استان‌های جنوبی کشور بیشتر استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس راه استان ادامه داد: با حضور به موقع پلیس در تمامی مسیرهای حوزه استحفاظی استان مشکل چندانی در جاده‌های مواصلاتی یزد وجود ندارد و حوادث بسیار اندکی را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه روزانه 200 هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان در حال انجام است، بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح تا امروز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، وقوع تصادفات جرحی 16 درصد کاهش یافته که به دلیل قانونمندی رانندگان و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

مظفری همچنین از فعالیت 70 تیم گشتی پلیس در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و عنوان کرد: بیش از 40 درصد از تیم‌های گشتی پلیس در جاده‌ها به صورت نامحسوس فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: به منظور ارائه خدمات بیشتر و نظارت بر عملکرد رانندگان و کاهش حوادث، در طول مسیر حوزه استحفاظی استان ایستگاه‌های ثابت و سیار پلیس ‌راه مستقر هستند.

فرمانده پلیس ‌راه یزد با اشاره به وضعیت مطلوب آب و هوایی استان نسبت به استان‌های دیگر گفت: پیش‌بینی می‌شود حجم تردد در جاده‌های استان افزایش یابد و با ترافیک بیشتری مواجه شویم.

وی به رانندگان توصیه کرد: استفاده از کمربند ایمنی و رعایت سرعت مجاز را جدی بگیرند و اعمالی که خلاف مقررات و قوانین پلیسی است انجام ندهند.

مظفری همچنین حرکت در خلاف جهت جاده و نیز مبادرت به حرکت به صورت دنده عقب در جاده‌های یک‌طرفه را از تخلفات حادثه‌ساز برشمرد و گفت: توصیه می‌کنم اگر راننده‌ای مسیری را اشتباه رفت، دنده عقب و خلاف جهت حرکت نکند بلکه مسیر را ادامه بدهد و از اولین دوربرگردان به مسیر اصلی خود بیاید.

وی همچنین تلخی حوادث گذشته را یادآور شد و عنوان کرد: سال گذشته به دلیل بی‌توجهی به قوانین و مقررات و رانندگی در هنگام خواب آلودگی و نیز عجله و شتاب حوادث تلخی برای بسیاری از مسافران رقم خورد.

انتهای پیام/90004/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول