حمید رنجبر امروز در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران به کاهش چشمگیر تصادفات جرحی و خسارتی در محور فیروزکوه ـ دماوند اشاره کرد.
وی گفت: به جز شش مورد تصادف خسارت جزیی تا امروز هیچ حادثه ناگواری در محور فیروزکوه ـ دماوند گزارش نشده است.
فرمانده پلیسراه فیروزکوه ـ دماوند با تقدیر از رانندگان راهی نوار شمالی کشور و نیز تهران خاطرنشان کرد: در سالجاری، رانندگان و کاربران جاده نسبت به سالهای گذشته، بیش از پیش قواعد و قوانین و مقررات جادهای را رعایت میکنند.
رنجبر با اشاره به ارتقای فرهنگ ترافیکی بین آحاد جامعه عنوان کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز و حرکات مارپیچ از سوی رانندگان بسیار کم شده و حتی شاهد بسته شدن کمربند ایمنی سرنشینان عقب از سوی خانوادهها هستیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، شهرستان فیروزکوه در منتهیالیه شمالشرقی استان تهران واقع شده است و این شهرستان از شمال و شرق به استان مازندران، از جنوب و جنوب شرقی به استان سمنان و از غرب به شهرستان دماوند محدود میشود.
فیروزکوه در مسیر شاهراههای ایران قرار گرفته و جزو شهرهای بینراهی ترانزیتی محسوب میشود و از مسائل قابل توجه در این منطقه، صعبالعبور بودن آن است.
فیروزکوه در بین سه گردنه معروف و برفگیر کشور قرار دارد؛ از طرف تهران، گردنه امینآباد و از طرف سمنان به گردنه بشم منتهی میشود؛ اما خطرناکترین و پرحادثهترین گردنه منطقه، گردنه گدوک است که به ناحیه شمال کشور ختم میشود.
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، در مجموع 100 هکتار از زمینهای منابع طبیعی شهرستان فیروزکوه به منظور تعریض راههای مواصلاتی، ایجاد فضای سبز در مسیر جادهها و احداث کولاکگیر منطقه گدوک امسال در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.
به منظور احداث واحدهای راهدارخانه جدید در گردنههای برفگیر بشم و گدوک و راهدارخانه ارجمند، در مجموع 300 مترمربع از زمینهای منابع ملی به راه و شهرسازی واگذار شده است.
انتهای پیام/2568/م20/ف4004