اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه پیام نور هفتکل:

خطبه‌خوانی موجب گسترش مؤلفه‌های فرهنگ علوی و فاطمی می‌شود

سرپرست دانشگاه پیام نور هفتکل گفت: خطبه‌خوانی حضرت زهرا (س) موجب گسترش و تعمیق مؤلفه‌های فرهنگ علوی و فاطمی در جامعه اسلامی می‌شود.

خطبه‌خوانی موجب گسترش مؤلفه‌های فرهنگ علوی و فاطمی می‌شود

هدایت‌الله آقنوت در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در هفتکل اظهار کرد: همزمان با ایام فاطمیه دوم مراسم ویژه خطبه‌خوانی حضرت زهرا (س) با حضور دانشجویان و اساتید، همچنین عموم مردم در دانشگاه پیام نور شهرستان هفتکل برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از چیزهایی که امروز فراموش شده‌ است، خطبه‌های حضرت امیرالمومنین علی (ع) و حضرت زهرا (س) هستند که از لحاظ معنوی، اطلاعات علمی، سیاسی و اجتماعی دارای جذابیت و نکته‌های درس‌آموز برای عموم مردم به ویژه جوانان جویای حقیقت است.

*مبارزات حضرت صدیقه طاهره (س)

عضو شورای فرهنگ عمومی هفتکل در ادامه به بیان ویژگی‌های این خطبه‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: خواندن این خطبه‌های نورانی موجب شناخت بیشتر و معرفی هرچه بهتر امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) می‌شود.

به گفته سرپرست دانشگاه پیام نور هفتکل، خطبه فدکیه یکی از خطبه‌هایی است که نوع دیدگاه و مبارزات حضرت صدیقه طاهره (س) را به خوبی برای ما ترسیم می‌کند.

آقنوت با اشاره به جنبه‌های مختلف خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) اضافه کرد: این خطبه منطق حضرت فاطمه (س) و نوع استدلال‌های آن حضرت را در رویارویی با دشمنان به خوبی بیان می‌کند.

*تعمیق مولفه‌های فرهنگ علوی و فاطمی

وی ادامه داد: غنایی و استدلال‌هایی که در متن خطبه فدکیه وجود دارد هر خواننده و شنونده جویای حقیقتی را علاقه‌مند به مطالعه و تدبر هرچه بیشتر در این خطبه ارزشمند می‌کند.

آقنوت متذکر شد: به منظور گسترش و تعمیق مؤلفه‌های فرهنگ علوی و فاطمی همزمان با سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) دانشگاه پیام نور واحد هفتکل اقدام به برگزاری خطبه‌خوانی حضرت زهرا (س) می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه خطبه‌خوانی حضرت زهرا (س) برای دومین‌بار در سطح منطقه برگزار می‌شود، عنوان کرد: در این آیین، متن عربی و ترجمه فارسی خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.

سرپرست دانشگاه پیام نور هفتکل در پایان هدف از این اقدام را آشنایی با شخصیت و وجود مقدس حضرت زهرا (س) عنوان کرد و افزود: خواندن این خطبه زوایای مختلف شخصیت حضرت فاطمه (س) به ویژه شخصیت علمی این بانوی بزرگوار و مکرم را برای ما معرفی می‌کند.

انتهای پیام/72010/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول