اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد

رشد 44 درصدی سرمایه گذاری در استان زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: میزان سرمایه گذاری در زمینه راه‌اندازی واحدهای صنعتی در استان زنجان در سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

رشد 44 درصدی سرمایه گذاری در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، علی معصومی اظهار داشت: در سال گذشته 2 هزار و 385 میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش راه‌اندازی واحدهای صنعتی در استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سال 90، هزار و 651 میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است، ادامه داد: میزان سرمایه گذاری در استان در سال گذشته از رشد 44 درصدی برخوردار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: در سال گذشته 95 واحد صنعتی در استان به بهره‌برداری رسید که زمینه اشتغالزایی برای یک هزار و 752 نفر را فراهم کرد.

وی در ادامه از افزایش میزان جواز تاسیس و طرح توسعه صادره در سال 91 خبر داد و عنوان کرد: 420 جواز تاسیس و 27 طرح توسعه در سال 91 صادر شده است که در مقایسه با تعداد جواز تاسیس صادره در سال 90 از رشد 46 درصدی برخوردار بوده است.

معصومی تعداد جواز تاسیس و طرح توسعه صادره در سال 90 را 306 فقره با اشتغالزایی 10 هزار و 482 نفر دانست و افزود: پیش‌بینی می‌شود بر اساس 447 فقره جواز تاسیس طرح توسعه صادره در سال گذشته، 19 هزار و 571 میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت و اشتغالزایی برای 11 هزار 930 نفر ایجاد شود.

وی در خصوص وضعیت استان در بخش صنعت اظهار داشت: به طور کلی در استان زنجان یک‌ هزار و 120 واحد صنعتی راه اندازی شده است که زمینه اشتغالزایی برای 19 هزار و 801 نفر فراهم کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان میزان سرمایه گذاری صنعتی در استان را بالغ بر 14 هزار و 431 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: 722 واحد از واحدهای موجود در شهرستان زنجان، 220 واحد در ابهر و مابقی در سایر شهرستان‌ها مستقر هستند.

وی از صدور هزار و 135 جواز تاسیس در استان خبر داد و یادآور شد: با راه‌اندازی این واحدها 57 هزار و 590 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان انجام می‌شود و برای 38 هزار و 675 نفر فرصت اشتغال ایجاد می‌شود.

معصومی گفت: تاکنون در استان 18 واحد فنی مهندسی راه اندازی و 64 فقره جواز تاسیس واحد فنی مهندسی صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطر نشان ساخت: از یک هزار و 120 واحد موجود در استان 29 واحد گواهی تحقیق و توسعه و 20 واحد پروانه تحقیق و توسعه دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/2308/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول