اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد:

هنر بدون تعهد بی‌هنری است / هنر اسلامی برخاسته از فطرت است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنر بدون تعهد بی‌هنری است گفت: هنر باید در خدمت مردم و انقلاب همچنین در مقابل استکبار جهانی باشد.

هنر بدون تعهد بی‌هنری است / هنر اسلامی برخاسته از فطرت است

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، سید محمد حسینی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا (ع) شهرستان راور اظهار داشت: چشم تمام دنیا به ایران اسلامی دوخته شده و هر پیشرفتی دل‌های زیادی را در جای‌جای دنیا شاد و در حقیقت‌ دشمنان اسلام و انقلاب را ناامید می‌کند. 

وی با اشاره به 12 فروردین ماه روز جمهوری اسلامی عنوان کرد:‌ این روز با حضور باشکوه مردم در سال 58 جمهوری اسلامی ایران تثبیت شد و از آن زمان تاکنون مردم حمایت خود را به خوبی از نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان دادند‌.

حسینی تصریح کرد: اگر چه دشمنان در آخرین حربه خود متوسل به تحریم اقتصادی شده‌اند تا فشار را بر مردم زیاد‌ و از این طریق آحاد جامعه را نسبت به نظام ناامید کنند، اما زهی خیال باطل‌‌ مردمی که خود در انقلاب دخیل هستند تا پایان کار در کنار ولایت و رهبری می‌مانند و عقب‌نشینی نمی‌کنند.

این مسئول گفت‌: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده، همه اقشار جامعه به ویژه هنرمندان باید برای فرهنگ‌سازی این شعار نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

حسینی ابراز داشت: تحریم‌ها که از چند ماه پیش علیه کشور مقدس جمهوری اسلامی شدت گرفته یک لطف الهی است و این امر سبب شده که طی چند ماهه اخیر صادرات دو برابر شود و واردات در حال کاهش است، لذا کشاورزان و صنعتگران باید با دلگرمی بیشتر کار کنند تا علاوه بر فراهم آوردن نیاز داخلی نسبت به صادرات هم کمک کنند. 

وی خاطر نشان کرد: انتخابات ریاست جمهوری را در آینده در پیش رو داریم که حضور گسترده مردم در این صحنه سیاسی می‌تواند ناامیدی دشمنان را در پی داشته باشد، لذا هنر باید در خدمت مردم و انقلاب همچنین در مقابل استکبار جهانی باشد و رسالت هنرمندان این است همان طور که در دوران‌های مختلف انقلاب پا به پای مردم حرکت کرده‌اند در این عرصه نیز در خدمت انقلاب و ولایت باشند‌.

حسینی گفت‌: هنری که تعهد و مسئولیتی همراه نداشته باشد در حقیقت بی‌هنری است، پس هنر باید کارگشا و انتقال دهنده فکر و اندیشه باشد، این جاست که رهبر‌ انقلاب اهتمام می‌ورزند تا با دیدار با هنرمندان و بازیگران آنان را مورد مهر و محبت خویش قرار دهند‌.

این مسئول اضافه کرد: به لطف خداوند در دولت نهم و دهم زیر‌ساخت‌های فرهنگی در کشور ایجاد شده به گونه‌ای که در حال حاضر در تمام شهرستان‌ها مجموعه‌های فرهنگی هنری ساخته شده و یا در حال ساخت است‌‌، لذا هنرمندان باید از این فضاهای ایجاد شده به خوبی استفاده کنند و با مطالعه بیشتر کار جدید‌ خود را در قالب هنر ارائه کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان داشت: صرفاً تفنن و سرگرمی افراد جامعه کافی نیست، اگر چه جامعه نیاز به شادابی و سرگرمی دارد، اما همه اینها را هنرمندان می‌توانند در قالب هنر دنبال کنند. 

وی ابراز داشت: باید با استفاده از ابزار هنر تمام مردم را به خود جذب کنیم، زیرا حرف ما برخاسته از فطرت پاک آدمی است، بر دل‌های مردم می‌نشیند، این جاست که حتی هنرمندان هالیوود نیز سر تعظیم فرود می‌آورند و در خدمت هنر اسلامی قرار می‌گیرند‌.

انتهای پیام/80012/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول