اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

عربی: بازدید از بناهای تاریخی خراسان جنوبی 150 درصد افزایش یافت

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: آمارها از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون حکایت از افزایش 150 درصدی بازدید از اماکن تاریخی استان دارد.

عربی: بازدید از بناهای تاریخی خراسان جنوبی 150 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مرتضی عربی در بازدید از برنامه‌های ستاد تسهیلات نوروزی استان اظهار داشت: امسال مردم از پخت نان محلی بازارچه نهبندان استقبال چشمگیری داشتند.

وی افزود: در کنار این اقدامات برپایی سیاه چادر و تزیین آن مهم‌ترین اقدام میراث فرهنگی در ورودی‌های نهبندان است.

نهبندان شهر دیرینه‌های پایدار

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه شهرستان نهبندان جنوبی‌ترین شهر استان خراسان جنوبی است، افزود: در مورد وجه تسمیه نهبندان این نظریه وجود دارد که نه یا نیه در فارسی به معنای شهر است و در گذشته بیشتر تواریخ از این شهر با نام نه یا نیه یاد کرده‌اند و احتمالا از قرن هفتم به بعد نهبندان نامیده شد.

عربی یادآور شد: علت این امر این است که روستای بندان در 75 کیلومتری شرق نه به صورت زندان حکام سیستان بوده و ظاهراً شهرت این زندان به همه جا رسیده و زمانی که از نه سخن به میان آمده نه بندان معرف خوبی برای آن بوده است.

آبگرم معدنی فردوس در مسیر 18 استان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی همچنین در بازدید خبرنگاران خبرگزاری فارس در خراسان جنوبی از آبگرم معدنی فردوس بیان داشت: مسیر ترانزیتی فردوس با عبور سالانه بیش از هزاران مسافر و زائر حضرت علی ‌بن موسی‌الرضا (ع) فرصتی مناسب برای معرفی صنایع دستی استان و فردوس است.

وی از افتتاح بازارچه صنایع دستی در جوار بارگاه مطهر امامزادگان فردوس خبر داد و تاکید کرد: با هدف حمایت از تولیدات صنعتگران و همچنین معرفی صنایع دستی، سوغات و جاذبه‌های گردشگری، بازارچه صنایع دستی فردوس در جوار بارگاه مطهر امامزادگان فردوس با تعدادی غرفه راه‌اندازی شده است.

این مسئول در پایان اذعان داشت: در این غرفه‌ها علاوه بر ارایه محصولات صنایع دستی و سوغات، ایستگاه سلامت برای خدمات‌دهی به مسافران فعال است.

انتهای پیام/2248/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول