اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

رضایی: مراجعه به آبگرم لوت 152 درصد افزایش یافت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از افزایش 152 درصدی مراجعه به آبگرم لوت از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

رضایی: مراجعه به آبگرم لوت 152 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا رضایی ظهر امروز در بازدید از شهرستان خوسف با بیان اینکه از ابتدای آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون ورود مسافر به خوسف نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است، اظهار کرد: مزار شاه سلیمان علی(ع)، آبگرم لوت و آرامگاه ابن حسام بیشترین بازدید و مسافر را داشته‌اند.

آرامگاه ابن حسام خوسفی گردشگران را فرا می‌خواند

وی در حاشیه بازدید از آرامگاه ابن حسام خوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: بنای تاریخی آرامگاه ابن حسام خوسفی شاعر برجسته قرن نهم هـجری قمری بر فراز صخره‌ای سنگی در حاشیه شمالی شهر خوسف و در کنار مزارع آن واقع شده است.

رضایی تصریح کرد: این بنای کوچک شامل اطاقکی است با فرم هشت ضلعی که نقشه فضای داخلی آن به صورت چلیپایی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه پوشش مقبره به صورت گنبدی بوده که در مرکز آن یک کلاه فرنگی تعبیه شده است، تصریح کرد: در این قسمت نورگیرهایی تعبیه شده تا هم نور فضای داخلی آرامگاه را تأمین کند و هم سبب تهویه فضای داخل آرامگاه شود.

رضایی افزود: این بنا ابتدا در دوره صفویه بنا شده و بعد‌ها به ویژه در دوره قاجار تغییراتی در آن داده شده است.

افزایش اقامت در هتل‌ها

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از افزایش 152 درصدی مراجعه به آبگرم لوت از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

رضایی همچنین از افزایش 430 درصدی مراجعه به آبگرم فردوس خبر داد و افزود: اقامت‌ها نیز در استان به ویژه در هتل‌ها افزایش یافته است.

انتهای پیام/2248/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول