اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

استقبال گسترده مردم از خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه بشرویه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه از استقبال گسترده زائران و مسافران نوروزی از خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد.

استقبال گسترده مردم از خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه بشرویه

حجت‌الاسلام دادخدا خدایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار داشت: با فرا رسیدن سال نو و ایام تعطیلات نوروزی به منظور حضور مسافران در بقاع متبرکه و فراهم کردن زمینه مناسب برای ایجاد ارتباط معنوی بین زائران و امامزادگان برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: مراسم تحویل سال همراه با قرائت قرآن، دعای تحویل سال، ذکر دعا و مناجات و زیارت آل یاسین و سخنرانی در آستان مقدس امامزادگان بشرویه با حضور گسترده زائران برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه با بیان اینکه بقاع متبرکه به عنوان تکیه‌گاه معنوی و اجتماعی مردم هستند، تصریح کرد: هیئت امنای بقاع با تمهیدات لازم زمینه حضور مردم در این مکان‌های مقدس را فراهم می‌کنند.

اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه بشرویه

خدایی یادآور شد: در طول ایام نوروز طرح آرامش بهاری از 29 اسفندماه سال گذشته آغاز و تا 15 فروردین‌ماه جاری در پنج بقعه متبرکه شاخص شهرستان شامل امامزادگان مجد، هوگند، ساغند، کرند و ده کرم در حال اجرا است.

 

وی، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در راستای منویات مقام معظم رهبری، تقویت باورهای دینی و مذهبی، بهره‌برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان درایام نوروز، ارتقاء سطح فکری و فرهنگی زائران و مسافران نوروزی و احیاء تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی را از اهداف برگزاری طرح آرامش بهاری عنوان کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه از استقبال گسترده زائران و مسافران نوروزی از خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد و گفت: به منظور آشنایی مردم با مسائل مختلف اعتقادی، مذهبی، دینی و تقویت باورهای اسلامی و همچنین پاسخگویی به سئوالات و مسائل شرعی و دینی زائران و مسافران، خیمه‌های معرفت با حضور روحانی در بقاع متبرکه شهرستان برپا شده است.

خدایی، پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری از جوار امامزادگان برای زائران، برپایی سفره هفت سین قرآنی، برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی، اعزام مبلغان برای پاسخگویی به مسائل شرعی، نصب پوسترهای نمایشگاهی و توزیع بسته‌های فرهنگی را از دیگر برنامه‌های اوقاف در ایام عید برشمرد.

انتهای پیام/69006/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول