اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار راور:

راور یکی از قطب‌های صنایع دستی جنوب‌شرق کشور است

فرماندار راور گفت: راور یکی از قطب‌های تولید صنایع دستی در جنوب شرق کشور است.

راور یکی از قطب‌های صنایع دستی جنوب‌شرق کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، محمدرضا شریفی ظهر امروز در آیین افتتاح سالن چند منظوره امام رضا (ع) شهرستان راور با تبریک سال جدید اظهار داشت:  شهرستان راور با بیش از 14 هزار کیلومتر مربع وسعت به باب‌الرضا شهرت دارد، زیرا در مرز استان کرمان با خراسان جنوبی واقع شده است.

فرماندار راور عنوان کرد: راور با داشتن 40 هزار نفر جمعیت دارای دو بخش مرکزی و کوهساران است و عمده درآمد مردم این شهرستان از راه کشاورزی به ویژه از طریق کاشت و پرورش درختان پسته است که پسته این شهرستان در نوع خود بی‌نظیر است.

شریفی ادامه داد: راور یکی از قطب‌های تولید صنایع دستی در جنوب شرق کشور است که فرش گره‌ای این شهرستان که با حرکت زیبای انگشتان هنرمندان این خطه تولید می‌شود در ایران در نوع خود بی‌نظیر است و به جای‌جای کشور صادر می‌شود.

وی عنوان کرد: این شهرستان دارای آثار و ابنیه تاریخی فراوانی است که همه ساله مهمانان زیادی را از نقاط مختلف کشور به سوی خود می‌کشاند و سروهای سر به فلک کشیده چند هزار ساله روستای طرز که سال‌هاست قد علم کرده و پذیرای علاقمندان به طبیعت هستند.

این مسئول از تمام مهمانان نوروزی و مسافران آقا علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) درخواست کرد برای یک مرتبه هم که شده از شهرستان تاریخی راور بازدید کنند.

به گزارش فارس، مجتمع فرهنگی هنری رضوی شهرستان راور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار کرمان، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و دادگستری استان کرمان، فرمانداران شهرستان‌های راور ، زرند و کوهبنان و ائمه جمعه شهرستان‌های راور و کوهبنان، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان و فرهنگ‌دوستان راوری افتتاح شد.

همچنین سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با هیئت همراه با حضور در گلزار شهدای شهرستان راور یاد و خاطره شهدای گرانقدر را زنده داشتند و بار دیگر با آرمان‌های حضرت امام راحل و شهیدان همیشه سرافراز تجدید پیمان و بر حمایت همه‌جانبه از مقام معظم رهبری تاکید کردند.

انتهای پیام/80012/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول