اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان خبر داد

ورود بیش از یک میلیون مسافر به همدان/اسکان 119 هزار مسافر

فرماندار همدان گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر مسافر به همدان وارد شده‌اند که 118 هزار و 377 مسافر در همدان اسکان یافتند.

ورود بیش از یک میلیون مسافر به همدان/اسکان 119 هزار مسافر

حسن قهرمانی‌مطلق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره وضعیت مسافران نوروزی همدان اظهار کرد: با توجه به تمهیداتی که همدان با 14 کمیته برای مسافران نوروزی اندیشیده بود، سعی کردیم هرچه بهتر زمینه سفر گردشگران برای ایام نوروز را به همدان فراهم کنیم.

وی با اشاره به کار جدیدی که امسال در سطح شهرستان انجام شد، افزود: امسال شرکت بیمه با پای کار آمدن، تمهیدات لازم را برای سرویس‌دهی به مسافران انجام داد که در نوع خود بسیار ارزشمند بود؛ در حالی که سال قبل چنین موردی وجود نداشت.

فرماندار همدان با اشاره به استقبال بی‌سابقه مسافران نوروزی همدان در دو روز مانده به آغاز سال 92، بیان داشت: با استقبالی که امسال مواجه بودیم، نسبت به سال گذشته حدود دو برابر افزایش مسافر نوروزی داشتیم که پیش‌بینی می‌شود این میزان مسافر به بیش از یک و نیم میلیون نفر تا پایان تعطیلات برسد.

قهرمانی‌مطلق به تعداد مسافران نوروزی بازدیدکننده از اماکن دیدنی همدان اشاره کرد و افزود: آرامگاه بوعلی با 80 هزار نفر بازدیدکننده بیشترین آمار بازدید اماکن فضاهای بسته و سپس آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و باغ موزه دفاع مقدس رتبه‌های بعدی را دارا هستند.

وی ابراز داشت: در بازدید فضاهای باز تفریحی و توریستی نیز گنجنامه، بالاترین میزان بازدید را با 82 هزار نفر داشت و سپس مجتمع تفریحی عباس‌آباد و شیرسنگی بیشترین بازدیدکننده را داشته‌اند.

فرماندار همدان، مجموع بازدیدها از اماکن تفریحی، توریستی و تاریخی همدان را 387 هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت: ورود بیش از یک میلیون و 100 هزار مسافر ورودی همدان تا امروز برآورد شده که 289 هزار و 500 نفر از چادرهای خدمات‌رسان ورودی خدمات دریافت کردند.

قهرمانی‌مطلق در ادامه خاطرنشان کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون 118 هزار و 377 نفر در همدان اسکان یافته‌اند که این اسکان در سالن‌های ورزشی، مدارس و هتل‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: برای نخستین‌بار در ایام نوروز 122 گردشگر خارجی با حضور در همدان از اماکن تاریخی، تفریحی و توریستی همدان بازدید کردند.

فرماندار همدان با اشاره به اسکان مسافران در کلاس‌های درس نیز یادآور شد: با توجه به اینکه یک هزار و 200 کلاس درس برای ایام نوروز تدارک دیده شده بود، اما با استقبال مسافران به یک هزار و 500 مورد کلاس درس افزایش یافت.

به گفته وی، محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی همدان، 10 سالن ورزشی، حسینیه امام و حسینیه شالبافان نیز در مواقعی محل استقرار مسافران شد.

قهرمانی‌مطلق با اشاره به کار ابتکاری دیگر در نوروز امسال متذکر شد: بازارچه‌های محلی نیز در نقاط مختلف از جمله آرامگاه بوعلی، تپه هگمتانه و تله‌کابین گنجنامه برای مسافران تدارک دیده شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه حدود پنج بار از ستادهای اسکان بازدید صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: امسال با توجه به برودت هوا و وزش باد در همدان امکان نصب چادر در فضاهای باز ممکن نبود و مسافران برای اسکان به محل‌های مورد نظر هدایت می‌شدند.

فرماندار همدان در پایان در خصوص تصادفات محدوده شهرستان همدان نیز اظهار کرد: تا روز هفتم فروردین‌ماه سال 92، هیچ‌گونه تصادف منجر به فوت در همدان نداشته‌ایم.

انتهای پیام/89003/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول