اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

مؤمنی: 32 مبلغ در خیمه‌های معرفت نوروزی خراسان جنوبی حضور یافتند

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: 32 مبلغ در خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری حضور یافتند.

مؤمنی: 32 مبلغ در خیمه‌های معرفت نوروزی خراسان جنوبی حضور یافتند

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، در ارتباط با برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه خراسان جنوبی اظهار داشت: هدف از برگزاری این خیمه‌ها پاسخگویی به سؤالات مردم در زمینه‌های اعتقادی، شرعی و دینی است.

وی از حضور 32 مبلغ در خیمه‌های طرح آرامش بهاری خبر داد و افزود: در 42 بقاع شاخص خراسان جنوبی 15 خیمه‌ معرفت برگزار شده است.

ترویج گردشگری مذهبی از اهداف طرح آرامش بهاری است

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: در این خیمه‌ها احکام شرعی و مسائل اجتماعی بیان می‌شود.

 مؤمنی بر نیاز روز جامعه تاکید کرد و یادآور شد: سعی شده در این خیمه‌ها به رفع شبهات دینی و مذهبی که نیاز روز جامعه امروز است نیز پرداخته شود که در این مورد روحانیان از اطلاعات بسیار خوبی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اهداف طرح آرامش بهاری ابراز داشت: ترویج گردشگری مذهبی و پاسخگویی به سؤالات مذهبی و انس با قرآن کریم از جمله اهداف طرح آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه است.

اهل بیت(ع) نیاز روحی زائران را برطرف می‌کنند

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری تمامی گروه‌های سنی را در بر می‌گیرد، یادآور شد: با تشکیل پایگاه‌های فرهنگی ـ قرآنی مسابقه «قرآن بخوانیم جایزه بگیریم»، برای کودکان و نوجوانان سعی شده تمام مسافران در همه گروه‌های سنی را تحت پوشش قرار دهیم.

مؤمنی از اجرای نماز جماعت و مشاوره و توزیع بروشور و پوسترهای فرهنگی در مکان‌های برگزاری طرح آرامش بهاری در خراسان جنوبی خبر داد و متذکر شد: همچنین امسال در بقاع متبرکه استان برنامه‌های فرهنگی، تفریحی و ورزشی نیز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر مردم بهترین مکان‌ها را برای زیارت امامزادگان می‌دانند، ادامه داد: اهل بیت(ع) می‌توانند نیاز روحی و معنوی زائران را برطرف کنند.

 ارائه خدمات رفاهی از الزامات طرح آرامش بهاری

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ارائه خدمات رفاهی به زائران را از الزامات اساسی طرح آرامش بهاری دانست و اضافه کرد: نظافت، آراستگی محیط داخلی و بیرونی بقاع متبرکه، نظافت سرویس‌های بهداشتی و اسکان موقت در حد مقدورات بقاع متبرکه از فعالیت‌های اساسی این طرح است.

مؤمنی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از اهداف برگزاری این طرح خدمت‌ر‌سانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه‌مندی به اماکن مذهبی در زائران است.

 انتهای پیام/69010/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول