اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان خبر داد

اجرای طرح آرامش بهاری در 40 امامزاده استان بوشهر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: طرح آرامش بهاری در 40 امامزاده استان بوشهر از 25 اسفند آغاز شده است و تا 15فروردین ادامه دارد.

اجرای طرح آرامش بهاری در 40 امامزاده استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت الاسلام مرتضی محمدیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح آرامش بهاری برای سومین سال پیاپی همزمان با ایام نوروز در امامزادگان و بقاع متبرکه این استان درحال اجرا است، تصریح کرد: همزمان با سال جدید ویژه برنامه‌‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در قالب طرح آرامش بهاری به منظور بهره‌مندی مردم و مسافران نوروزی از فضای معنوی این اماکن در ایام تعطیلات نوروزی اجرا شده است.

وی افزود: ترویج گردشگری مذهبی و تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی وقف و پاسخگویی به سؤالات دینی، مذهبی، انس و الفت بیشتر با قرآن کریم از اهداف مورد نظر اجرای طرح آرامش بهاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر بیان کرد: بیش از 500 هزار نفر در سال تحویل در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه حضور داشتند که شاهزاده ابراهیم نینیزک برازجان، شاهزاده ابوالقاسم دیر، و شاه پسر مرد دشتستان بیشترین مراجعه کننده را داشت.

برگزاری سوگواره یاس نبوی در ایام فاطمیه

محمدیان از برگزاری سوگواره یاس نبوی در ایام فاطمیه دوم خبر داد و گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری ایام فاطمیه بصورت عاشورایی سعی می‌شود سوگواری این ایام با رنگ و بوی عاشورا در امامزاده‌ها و مساجد برگزار شود.

وی برگزاری خیمه‌های معرفت در دو امامزاده شاهزاده ابراهیم دشتستان و سلطان پسرهاشم دشتی را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: در این برنامه ضمن پاسخ به سوالات دینی مردم، مشاوره مذهبی و مسابقات قرآنی تا 15 فروردین برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر اجرای طرح حافظین قرآن کریم را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بر اساس این طرح ظرف مدت سه سال بیش از یک میلیون نفر در کشور حافظ بین یک تا سه جزء قرآن کریم می‌شوند که سهمیه استان بوشهر 3500 نفر است.

محمدیان افزود: این طرح در استان بوشهر در 50 امامزاده اجرا می‌شود.

انتهای پیام/66006/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول