اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف استان زنجان:

تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از اهداف اجرای طرح آرامش بهاری است

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: هدف از اجرای طرح آرامش بهاری تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.

تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از اهداف اجرای طرح آرامش بهاری است

حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: سالانه بیش از 57 برنامه توسط اداره‌کل اوقاف استان زنجان در جوار بقاع متبرکه استان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اجرای برنامه‌های مختلف در جوار بقاع تبدیل آنها به یک مکان فرهنگی است، ادامه داد: این اقدام در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تبدیل بقاع به قطب فرهنگی صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه امسال نیز همچون سنوات گذشته طرح آرامش بهاری در 37 بقعه متبرکه استان زنجان در حال اجراست، خاطرنشان کرد: خوشبختانه هر سال به تعداد گردشگران مذهبی بازدیدکننده از بقاع متبرکه استان اضافه می‌شود.

خدابنده‌لو با اشاره به برخی از برنامه‌های اجرایی اداره‌کل اوقاف در راستای اجرای طرح آرامش بهاری افزود: برپایی خیمه‌های معرفت، غرفه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی، برپایی سفره هفت‌سین در جوار بقاع و...از جمله اقداماتی است که از آغاز اجرای طرح آرامش بهاری در جوار بقاع متبرکه انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تقارن ایام فاطمیه با روزهای آغازین سال نو اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به تقارن این دو مناسبت برنامه‌های اجرایی اداره‌کل اوقاف در جوار بقاع متفاوت‌تر از سال‌های گذشته اجرایی می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه با فرا رسیدن ایام فاطمیه پرچم و پارچه‌های سیاه در بقاع متبرکه نصب شده است، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال در 38 بقعه متبرکه استان زنجان طرح سوگواره یاس نبوی ویژه ایام شهادت حضرت زهرا (س) اجرایی می‌شود.

خدابنده‌لو با اشاره به اینکه این برنامه در ایام شهادت آن بزرگوار اجرایی می‌شود، اذعان داشت: برگزاری دسته عزاداری، برگزاری مراسم سخنرانی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان، برگزاری مراسم مداحی با حضور مادحین اهل بیت از جمله برنامه‌هایی است که در این ایام اجرایی می‌شود.

وی همچنین به برگزاری همایش رهروان یاس نبوی اشاره کرد و گفت: این برنامه ویژه بانوان بوده و روز شهادت حضرت زهرا (س) در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به اهداف برگزاری برنامه‌های مختلف در این زمینه نیز اشاره کرد و ابراز داشت: ترویج فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) به ویژه حضرت زهرا (س) از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/73005/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول