اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه خبر داد

راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی دهدشت در اردیبهشت/افتتاح اورژانس در آینده‌ نزدیک

مدیر مرکز بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: تعمیر و بازسازی آزمایشگاه مرکزی دهدشت اردیبهشت به اتمام می‌رسد و اورژانس خاتم الانبیاء که دغدغه اصلی مردم این شهرستان است به زودی افتتاح می‌شود.

راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی دهدشت در اردیبهشت/افتتاح اورژانس در آینده‌ نزدیک

سیدعبدالحسین موسویان‌زاده ظهر امروز در جمع نمازگزاران دهدشت با تشریح  اهم برنامه‌های سال 92 و خدمات مختلف بهداشتی درمانی در شهرستان‌های کهگیلویه،چرام و لنده اظهار داشت: اولویت اصلی و اساسی مرکز بهداشت کهگیلویه،پیگیری جدی جهت راه‌اندازی اورژانس خاتم‌الانبیای دهدشت است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با تقدیر از تلاش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه شهرستان در پیگیری راه‌اندازی این اورژانس گفت: اورژانس خاتم‌الانبیای دهدشت مراحل انتهایی را سپری می‌کند و به حول و قوه الهی به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

*تعمیر و تجهیز آزمایشگاه مرکزی دهدشت در اردیبهشت به اتمام می‌رسد

موسویان‌زاده تعمیر و تجهیز آزمایشگاه مرکزی دهدشت را از خدمات بخش درمانی  دانست و ابراز داشت: آزمایشگاه مرکزی دهدشت از نظر فضای فیزیکی و ارائه خدمات جزو آزمایشگا‌ه‌‌های برتر استان می‌باشد و در اردیبهشت 92 به بهره‌برداری نهایی می‌رسد.

وی تامین تمامی پزشکان متخصص در شهرستان و تعهد آنها برای ارتقای بخش تخصصی درمان و نیز راه‌اندازی درمانگاه امام سجاد(ع) برای ارائه خدمات پزشکی به صورت شبانه روزی را خدمتی دیگر در بخش درمانی در دهدشت عنوان داشت.

این مسئول در حوزه بهداشت کهگیلویه فضا‌سازی محوطه بیمارستان امام خمینی(ره) اعم از گسترش فضای سبز، پارکینگ اختصاصی پزشکان جهت تشویق آنان، آسفالت سازی و تامین امنیت کاری پرسنل را نمونه‌های دیگری از خدمات درمانی  ارائه شده در سطح شهرستان کهگیلویه خواند.

راه‌اندازی مرکز بستر درمانی در شهر قلعه رئیسی و پیگیری راه‌اندازی رادیولوژی مرکز درمانی لنده نیز در دستور کار مرکز بهداشت و درمان کهگیلویه قرار دارد.

موسویان‌زاده با اشاره به تقسیمات کشوری و استقلال چرام و لنده پیگیری استقلال و استقرار شبکه بهداشت در این شهرستان‌ها به کرات توسط امام جمعه و نماینده مردم در مجلس را متذکر شد و ابراز داشت: تجهیز آزمایشگاه چرام با اعتباری بالغ بر 60 میلیون تومان،فضاسازی و جابه‌جایی فوریت 115 بخش سرفاریاب  ازجمله خدمات ارائه شده در شهرستان چرام  به حساب می‌آید.

وی که پیش از خطبه‌های نماز جمعه دهدشت سخن می‌گفت با اشاره به روز جهانی بهداشت گفت: سازمان جهانی بهداشت 24 فروردین هر سال را روز جهانی بهداشت نامگذاری و با کارهای کارشناسی هر ساله شعار خاصی را برای این روز در نظر می‌گیرد که شعار امسال این سازمان"فشار خون را جدی بگیریم"عنوان شده است.

موسویان آغاز هفته سلامت را از 18 فروردین دانست و گفت: در این هفته متناسب با شعار روز جهانی بهداشت برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که بیماری‌های قلبی عروقی اولین عامل در مرگ ‌و‌ میر به شمار می‌آید اذعان داشت: این نوع بیماری بیشترین ارتباط را با فشار‌خون دارد.

موسویان یک سوم بیماری‌ها در ایران را ناشی از اختلالات قلب و عروق دانست و متذکر شد: در بررسی‌های انجام شده در سال 88 قریب به  16درصد افراد ابتلا به فشار‌خون بالا هستند.

این مدیر در حوزه بهداشت و درمان، بهترین راه تشخیص این بیماری بدون علامت و شایع را اندازه‌گیری به‌موقع فشار‌خون دانست و گفت: در صورت عدم کنترل فشار‌خون  بالا منجر به مرگ می‌شود.

وی نارسایی قلبی،نارسایی کلیوی،سکته مغزی و  مشکلات چشمی را از جمله عوارض فشار‌خون بالا بر‌شمرد و دلیل اصلی این بیماری را نا‌شناخته توصیف کرد.

البته موسویان‌زاده مهمترین عامل شناخته شده ابتلای افراد با سن بالای 35 به فشار‌خون را نداشتن فعالیت بدنی و چاقی دانست.

وی هم‌چنین سابقه خانوادگی، مصرف بیش از حد نمک، مسمومیت حاملگی در زنان باردار را از دیگر عوامل ابتلا به فشار‌خون به شمار آورد.

موسویان‌زاده کاهش وزن، عدم استعمال دخانیات، محدود کردن مصرف نمک،پرهیز از مصرف الکل و مصرف غذا‌های حاوی پتاسیم را از اقدامات اولیه برای کاهش فشار‌خون ذکر کرد.

 مدیر مرکز بهداشت و درمان کهگیلویه با بیان این‌که ایستگاه‌های سنجش فشار در هفته سلامت در سطح شهر مستقر می شوند خواستار حضور مردم در این پایگاه‌ها برای اندازه‌گیری و کنترل فشار‌خون شد.

انتهای پیام/82016/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول