اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد

فشار خون بالا شایع‌ترین علت مرگ و میر در ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شایع‌ترین علت مرگ و میر در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران، فشار خون بالا است.

فشار خون بالا شایع‌ترین علت مرگ و میر در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمدهادی ایمانیه در آیین گرامیداشت آغاز هفته سلامت در مدرسه راهنمایی «طوبی» ناحیه دو شیراز اظهار داشت: محتوا و شیوه آموزش در سنین کودکی در تمام دوران زندگی تاثیرگذار و آموزش سلامتی در دوران مدرسه، بسیار تاثیرگذارتر از دوران میان‌سالی است.

وی افزود: دانش‌آموزان باید با رعایت سه مؤلفه مهم ورزش، تغذیه مناسب و کاهش اضافه وزن از ابتلای به بیماری فشار خون جلوگیری کنند.

ایمانیه خاطرنشان کرد: اسلام در میان تمام مکاتب اعتقادی دنیا به عنوان دینی شناخته شده، که بیشترین میزان توجه را به سلامت انسان‌ها داشته و آموزه‌های بسیاری از پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) در زمینه رعایت بهداشت و شیوه‌های حفظ سلامتی بر جای مانده است.

وی تصریح کرد: بر این اساس روز جهانی بهداشت و هفته سلامت، باید برای ایرانیان مسلمان، مفاهیم پربارتری داشته باشد و برای دستیابی به سلامت بیشتر، بهتر است به بازنگری در توصیه‌ها و آموزه‌های دینی خود بپردازیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز داشت: شایع‌ترین علت مرگ و میر در کشورهای در حال توسعه و از جمله ایران، فشار خون بالا است.

ایمانیه ادامه داد: 90 درصد از علل فشار خون ناشناخته و فقط 10 درصد شناخته شده است که از جمله آنها می‌توان به چاقی، استرس، دخانیات، غذاهای پرنمک و فست‌فودها اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: امسال از سوی سازمان بهداشت جهانی، شعار روز جهانی بهداشت پیشگیری از فشار خون تعیین شده است که باید آن را جدی گرفت.

وی خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس، خواستار آن شد که مدارس دارای کمترین دانش‌آموز چاق مورد تقدیر قرار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز در این مراسم گفت: دو نعمت صحت و امنیت در زندگی انسان دارای اهمیت ویژه‌ای هستند که اگر اختلالی در آنها ایجاد شود انسان‌ها با مشکلات بزرگی روبه‌رو می‌شوند.

محمدحسین روزی‌طلب افزود: از دست دادن سلامت روند زندگی عادی و روزمره فرد را مختل می‌کند به همین دلیل باید برای نعمت سلامتی شکرگزار خداوند بود و به شیوه‌ای زندگی کرد که این نعمت بزرگ به مخاطره نیفتد.

انتهای پیام/ 2448/ن/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول