اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 91

64 فقره مجوز صنایع تبدیلی و تکمیلی در قزوین صادر شد

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سال گذشته تعداد 64 فقره مجوز تأسیس و بهره‌برداری صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان قزوین صادر شده است.

64 فقره مجوز صنایع تبدیلی و تکمیلی در قزوین صادر شد

علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: از این تعداد مجوز صادر شده، 25 فقره مجوز تأسیس با سرمایه ثابت یک میلیون و 780 هزار و 520 ریال و اشتغالزایی 759 نفر است.

وی افزود: این مجوزها در زمینه تصفیه و بسته‌بندی کشمش، رب گوجه‌فرنگی، سردخانه بالای صفر و دومداره، چیپس میوه، درجه‌بندی و بسته‌بندی سبزیجات، کود بیولوژیک، کنسرو ماهی، درجه‌بندی و بسته‌بندی میوه‌‌ها، شیر پاستوریزه، میوه‌‌های خشک، بسته‌بندی بذر، خوراک آماده دام، تخم مرغ، عصاره مالت، خشک‌کردن ذرت تر، پروتئین تک سلولی و کنجاله سویا است.

اکبری تعداد پروانه بهره‌برداری را هشت فقره عنوان کرد و افزود: این مجوزها با ظرفیت 115 هزار و 651 تن و با جذب مواد خام کشاورزی، حدود 568 هزار و 45 تن و اشتغالزایی 181 نفر است که در زمینه تولید شیر پاستوریزه و فرآورده‌های لبنی، تولید کشمش، خوراک آماده دام، سبزیجات سرخ کرده، روغن، بسته‌بندی برنج، کودهای آلی صادر شده است.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: تعداد 31 فقره از واحدهای صنایع تبدیلی به مبلغ یک میلیارد و 865 ریال از محل اعتبارات بنگاه‌های زود بازده اقتصادی (سرمایه در گردش)، کمک‌های فنی اعتباری، صندوق توسعه ملی و اعتبارات توسعه بخش کشاورزی به بانک معرفی شده که مبلغ 91 میلیارد ریال آن تصویب و جذب شده است.

وی به اهمیت اقدامات انجام شده در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی اشاره کرد و گفت: اجرای طرح‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی علاوه بر ایجاد اشتغال، موجب جذب مواد خام کشاورزی و فرآوری آن، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و تحقق اهداف توسعه پایدار کشاورزی می‌شود.

اکبری صنایع تبدیلی و تکمیلی شاخص استان قزوین را شامل واحدهای ذرت خشک‌کنی، فرآوری زیتون، شیر و فرآورده‌های لبنی، سردخانه‌ها، بسته‌بندی و تصفیه کشمش، فرآوری و بسته‌بندی پسته، کشتارگاه‌ها، بسته‌بندی گیاهان دارویی، قارچ‌های خوراکی و تولید و تهیه کمپوست قارچ خوراکی و چیپس میوه و فرآوری سبزیجات و ورمی کمپوست ذکر کرد.

به گفته این مسئول بیش از 30 مورد صنایع مورد نیاز استان قزوین شناسایی و در سه اولویت برای سرمایه‌گذاران در بخش صنایع کشاورزی تهیه شده است.

انتهای پیام/2667/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول