اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان مطرح کرد

بازگشت به فضای دفاع مقدس نیاز کشور در آستانه انتخابات

نماینده ولی فقیه در کاشان، نیاز کنونی کشور در آستانه انتخابات را بازگشت به فضای اوایل پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس دانست.

بازگشت به فضای دفاع مقدس نیاز کشور در آستانه انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی بعد از ظهر امروز در دیدار با پرسنل سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان کاروان اعزامی به شهر مقدس قم در حسینیه علی اکبر(ع) شهرستان کاشان اظهار داشت: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی یکی از برکات وجودی حضرت معصومه (س) است و امام خمینی (ره) نیز شاگرد مکتب قم و پرورش یافته حوزه علمیه قم محسوب می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: حوزه علمیه قم نیز از برکات وجودی حضرت معصومه (س) است و ارواح مطهر بزرگان و شخصیت‌های برجسته‌ای از جمله آیت‌الله بروجردی در جوار وجودی حضرت معصومه (س) دفن شده‌اند.

نمازی در ادامه خواستار تبیین فرهنگ جبهه و شهادت در جامعه شد و ابراز داشت: فضای جامعه در آغاز انقلاب اسلامی و بعد از آن در دوران دفاع مقدس فضایی معنوی و به دور از تعلقات دنیوی را دارا بود و برای رسیدن به پست و مقام نه تنها رقابتی نبود بلکه آن را به یکدیگر تعارف می‌کردند.

وی با اشاره به حساسیت برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: امروز نیز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، کشور نیازمند ایجاد فضای دوران دفاع مقدس و دوری از جاذبه‌ها و تعلقات دنیوی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: در دوران دفاع مقدس بر خلاف امروز که در انتخابات همه احساس وظیفه و تکلیف کرده و برای رسیدن به پست و مقام یکدیگر را تخریب می‌کنند، بین رزمندگان اسلام بر سر تصاحب پست و مقام هیچ رقابتی نبود.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: امروز نیز بعد از دوران دفاع مقدس، ما به عنوان بازماندگان شهدا باید با حفظ فضای معنوی دوران دفاع مقدس با شهدای خود که هیچ گاه مجذوب جاذبه‌های دنیا نشدند هماهنگ باشیم.

وی در ادامه متذکر شد: جوانان، دانش‌آموزان، دانشجویان و به ویژه نیروهای مسلح و به خصوص نیروهای سپاه که وظیفه پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را بر عهده دارند باید به گونه‌ای باشند که تداعی کننده فردی آگاه، عالم، عارف، عابد، شجاع و آزاد شده از همه تعلقات دنیایی باشند.

انتهای پیام/2406/ت40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول