اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری میناب:

تشکیلات قضایی در حفاظت از اراضی ملی ذره‌ای کوتاهی نمی‌کند

رئیس دادگستری میناب گفت: تشکیلات قضایی در حفاظت از اراضی ملی و برخورد با متخلفان در این عرصه ذره‌ای کوتاهی نمی‌کند.

تشکیلات قضایی در حفاظت از اراضی ملی ذره‌ای کوتاهی نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، منوچهر خیرخواه صبح امروز در نشست کمیته حفاظت از اراضی ملی در این شهرستان از منابع طبیعی به عنوان سرمایه‌های گرانبها نام برد و اظهار داشت: صیانت و حفاظت از اراضی ملی از وظایف شرعی و انسانی هر شهروند است.

وی همچنین به اهمیت منابع طبیعی از منظر دین مبین اسلام پرداخت و با ذکر این مطلب که خداوند در قرآن کریم انسان را به حفظ و نگهداری انفال امر کرده، افزود: انفال همان سرمایه‌های ملی است که به امانت نزد انسان‌ها است تا به قدر نیاز از آنها بهره ببرد و بدون تعرض و اسراف به آیندگان بسپارد.

خیرخواه با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی در کشور نیازمند عزم و اراده ملی است، بیان داشت: اطلاع رسانی مناسب در کنار همکاری ارگان‌های مسئول و حمایت و برخورد قاطع محاکم قضایی می‌تواند به نحو مطلوبی اهداف مورد نظر در این زمینه را محقق کند.

رئیس کمیته حفاظت از اراضی ملی در میناب آگاه سازی مردم و ترغیب و تشویق آنان به محافظت از ثروت‌های ملی را موثرترین راه برای حفظ منابع طبیعی ذکر کرد و افزود: مسئولان باید در این خصوص اقدامات اساسی را انجام دهند.

وی بیان داشت: انجام اقدامات پیشگیرانه قبل از تعرض، حیف و میل و ایراد خسارت، هم موجب صرفه جویی در وقت و انرژی می‌شود و هم نتیجه مطلوب‌تر را به همراه دارد.

خیرخواه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دادگستری و تشکیلات قضایی در انجام وظایف محوله و حفاظت از اراضی ملی عزم و اراده ای جدی دارد، گفت: قوه قضائیه در برخورد با متخلفان در این عرصه ذره‌ای کوتاهی نمی‌کند.

وی تصریح کرد: مسئولان، متولیان و دستگاه های نظارتی و قضایی باید در سایه تعامل و همدلی به گونه‌ای عمل کنند که احدی جرات تعدی، تصرف و تخریب منابع طبیعی را نداشته باشد.

انتهای پیام/88004/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول