اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری‌ کرمان عنوان کرد

‌رسیدگی‌ به 45 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف‌ کرمان‌

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت‌: طی سال گذشته به بیش از 45 هزار پرونده توسط شوراهای حل اختلاف شهر کرمان‌ رسیدگی شده است.

‌رسیدگی‌ به 45 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف‌ کرمان‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام ‌علی توکلی در جمع اعضای شوراهای حل اختلاف شهر کرمان اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه شوراهای حل اختلاف جلب اعتماد مردم است که باید در این زمینه اهتمام لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: در شوراهای حل اختلاف عموماً از ‌‌تجربه معتمدان مردم استفاده شده که این افراد باید با تکیه بر این امر همواره پرونده‌های ارجاع شده را به سمت صلح و سازش سوق دهند‌.

رئیس کل دادگستری استان کرمان یکی از عمده‌ترین گلایه‌های مردمی از شوراها را اطاله دادرسی دانست و عنوان کرد: با تسریع در رسیدگی به پرونده‌های شورا باید اطاله دادرسی را به حداقل رساند.

وی خاطر نشان کرد: اگر پرونده‌ای در صلاحیت شورا است باید با صلح و سازش و یا با صدور رأی هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود و چنانچه پرونده در صلاحیت شوراها نیست به قید فوریت به دادگاه ارجاع شود‌.

توکلی گوش دادن به درد دل و صحبت‌های مراجعان به شوراهای حل اختلاف را از دیگر مسائل اعتمادساز مردم به شوراها عنوان کرد و گفت‌: اعضای شوراهای حل اختلاف در زمان رسیدگی به پرونده به حرف‌ها و درد دل‌های ارباب رجوع خود گوش دهند که این امر و در کنار کاهش اطاله دادرسی جلب اعتماد مردم به شوراها را در پی خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان کرمان نزدیکی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را یادآور شد و عنوان کرد: مراقب باشید در این انتخابات از جایگاه، موقعیت و امکانات شوراها به نفع شخص یا گروهی استفاده نشود که این کار به حیثیت و بی‌طرفی شورا لطمه وارد کرده و‌ یک آفت و آسیب برای افراد است.

وی با اشاره به رسیدگی به بیش از 45 هزار پرونده در شهر کرمان طی سال گذشته توسط شوراهای حل اختلاف ‌تصریح کرد‌: این امر تبلور دقت، سرعت و خدمت در شوراهای حل اختلاف است‌.

توکلی‌ اعضای شوراهای حل اختلاف را از سالم‌ترین و بی‌حاشیه‌ترین افراد جامعه معرفی کرد و ادامه داد: امیدوارم در سال‌جاری با اراده‌ای قوی‌تر‌، عزمی مصمم‌تر‌ و دلی امیدوارتر فعالیت کنند.

انتهای پیام/2446/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول