اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل آب منطقه‌ای اردبیل:

سد عمارت 20 هزار هکتار از اراضی دیم را آبیاری می‌کند

مدیر‌عامل آب منطقه‌ای اردبیل گفت: با احداث سد عمارت در شهرستان گرمی بیش از 20 هزار هکتار از اراضی دیم منطقه به آبی تبدیل می‌شود.

سد عمارت 20 هزار هکتار از اراضی دیم را آبیاری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، داود نجفیان ظهر امروز در جریان بازدید مجمع نمایندگان استان اردبیل از سد عمارت در گرمی اظهار داشت: به واسطه استحصال سالانه 196 میلیون متر‌مکعب از آب‌های خروجی کشور توسط این سد ضمن تامین آب شرب به میزان 20 میلیون متر‌مکعب در سال تامین آب کشاورزی برای اراضی توسعه به میزان 16 هزار هکتار از اراضی دیم و 4 هزار هکتار از اراضی بهبود تراس دره‌رود محقق خواهد شد.

وی با اشاره به فواید احداث این سد خاطرنشان کرد: از تاثیرات اجتماعی این طرح می‌توان به اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت عشایر در زمان احداث و بهره‌برداری از طرح و همچنین افزایش تولیدات دامی و کشاورزی و ایجاد صنایع وابسته اشاره کرد.

مدیر‌عامل آب منطقه‌ای اردبیل با ارائه گزارشی از وضعیت فعلی این طرح خواستار پیگیری یکپارچه مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در جهت اخذ ردیف مرزی برای این پروژه شد.

نجفیان گفت: امید است با تامین اعتبار مالی و مرزی شدن طرح و انحراف آب در آینده‌ای نزدیک، عقب‌ماندگی‌های به وجود آمده جبران شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه فرماندار شهرستان گرمی نیز با اشاره به اهمیت سد عمارت در بهبود قابل توجه وضعیت معیشت مردم و ارتقای سطح رفاه عمومی در منطقه خواستار پیگیری تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه شد.

محمود علایی بیان داشت: در این شهرستان در حال حاضر سه سد نیمه‌تمام در حال احداث است که پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از آنها هزاران هکتار منابع آب ذخیره‌سازی شده و بهره‌برداری در منابع کشاورزی به شکل نوین صورت گیرد.

در ادامه این بازدید منصور حقیقت‌پور و مصطفی افضلی‌فرد نمایندگان شهرهای اردبیل، نیر و نمین و همچنین جلیل جعفری نماینده خلخال و کوثر در سخنان جداگانه‌ای با اشاره به اتحاد و اتفاق نظر مجمع نمایندگان استان اعلام کردند که برای حل مشکلات این پروژه مهم از هیچ تلاشی مضایقه نخواهند کرد.

حجت‌الاسلام میرقسمت موسوی نماینده مردم شهرستان گرمی نیز ضمن تشکر از مجمع نمایندگان استان برای این سفر از پیگیری و تلاش‌های مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای و سایر دست‌اندرکاران این مجموعه قدردانی کرد.

انتهای پیام/62007/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول