اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری فارس خبر داد

پرونده باندهای سرقت مسلحانه در شیراز بسته می‌شود

رئیس کل دادگستری استان فارس از اجرای حکم اعضای باندهای سارق مسلح در شیراز خبر داد.

پرونده باندهای سرقت مسلحانه در شیراز بسته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، ذبیح‌الله خدائیان با اشاره به این که انتظار به حق مردم از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی ارتقای امنیت جامعه است اظهار داشت: مردم انتظار دارند تا پس از وقوع جرائم مسئولان اقدام عاجلی به عمل آورده و با سرعت با مرتکبان برخورد کنند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس افزود: در عین حال امنیت خوب این استان و شهر شیراز در ماه‌های پایانی سال گذشته دو باند سرقت مسلحانه به بانک‌های شیراز و شهرستان‌های فارس و همچنین استان‌های همجوار دستبرد زده و موجبات ناراحتی و ترس مردم را فراهم آورده بودند که با همکاری و هماهنگی مناسب دستگاه قضایی و نیروی انتظامی این دو باند به سرعت شناسایی و در یک اقدام هماهنگ در سه استان کشور دستگیر شدند.

خدائیان خاطرنشان کرد: به محض تشکیل پرونده سارقان مسلح در دادگستری استان فارس اتهامات این افراد در شعبه ویژه‌ای در دادسرا و دادگاه انقلاب رسیدگی شد و کل فرایند رسیدگی و تأیید احکام در دیوان عالی کشور کمتر از یک ماه به طول انجامید.

رئیس شورای قضایی استان فارس تصریح کرد: احکام این افراد قبل از نوروز امسال قطعی و آماده اجرا بود اما به لحاظ تعطیلات نوروز و حضور زائران و مسافران نوروزی در شیراز اجرای آن به پس از تعطیلات موکول شد.

خدائیان ابراز داشت: مقدمات اجرای این احکام فراهم شده و این احکام در ملا عام و در محل وقوع جرائم به اجرا در می‌آید.

وی تصریح کرد: اجرای این احکام درس عبرتی برای کسانی است که چنین تصوراتی را در ذهن می‌پرورانند و امنیت و آرامش مردم را بازیچه طمع و زیاده‌خواهی‌های خود قرار می‌دهند.

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به این که جرائم ارتکابی این افراد همراه با اعمال خشونت و با بی‌رحمی همراه بوده و در یکی از سرقت‌ها در شیراز فرد طلافروش و فرزندش را مورد هدف گلوله قرار داده بودند گفت: هر چند با تلاش مردم و کادر پزشکی این دو نفر از مرگ حتمی نجات یافتند اما نوع عمل سارقان مصداق محارب بوده و این افراد پس از محاکمه و تأیید احکام در مراجع ذی‌صلاح به اعدام محکوم شدند.

خدائیان سن این متهمان را بین 27 تا 40 سال بیان کرد و افزود: چند نفر از این متهمان دارای سابقه سرقت و شرارت هستند و سابق بر این نیز تحت تعقیب قرار داشتند.

انتهای پیام/2448/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول