اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از هفته سی و دوم لیگ برتر فوتبال گزارش می‌دهد

نوشداروی نفت پس از سقوط/ کار سخت فولاد برای آسیایی شدن

در هفته سی و دوم لیگ برتر فوتبال نفت آبادان تیم راه‌آهن را برد و فولاد خوزستان نیز در برابر تراکتورسازی تبریز به تساوی رسید.

نوشداروی نفت پس از سقوط/ کار سخت فولاد برای آسیایی شدن

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، هفته سی و دوم رقابت‌های لیگ برتر جام خلیج فارس از عصر جمعه با برگزاری شش دیدار آغاز شد که با مسجل شدن سقوط گهر درود و پیکان تهران به لیگ یک همراه بود.

* نوشداروی نفت پس از سقوط

تیم نفت آبادان که با شکست هفته قبل در برابر مس کرمان سقوطش به عنوان نخستین تیم به لیگ دسته اول مسجل شده بود در دیداری حیثیتی به مصاف راه‌آهن شهر ری رفت.

طلایی‌پوشان آبادانی که با نتایج ضعیف خود در این فصل از سه هفته قبل از پایان لیگ سقوطشان به لیگ دسته یک مسجل شده بود یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌های ادوار حضور در لیگ برتر را در این فصل به نام خود ثبت کردند.

تغییرات گسترده در سطوح مختلف در این تیم نیز بیش از آنکه نفتی‌ها را شعله‌ور کند آن‌ها را در دام اختلاف سلیقه‌ها سوزاند تا جایی که از هفته‌ها قبل معلوم بود که این تیم راهی جز لیگ دسته اول نمی‌رود.

به هر حال طلایی‌پوشان با وجود مسجل شدن سقوط‌شان به لیگ یک برای دفاع از حیثیت فوتبالی خود در برابر شاگردان علی دایی قرار گرفتند.

نفتی‌ها در این دیدار بازی هوشمندانه‌تری را نسبت به دیدارهای قبلی از خود نشان دادند و به خوبی توانستند از تک گل خود که توسط رضا خالقی‌فر به ثمر رسید دفاع کنند.

در سوی دیگر راه آهنی قرار داشت که باتوجه به جایگاه خود در میانه‌های جدول نه استرسی برای سقوط داشته و نه دغدغه قهرمانی یا کسب سهمیه آسیایی.

شاگردان علی دایی در صورت کسب پیروزی تنها می‌توانستند جایگاه سرخ‌پوشان پایتخت را در رده ششم جدول تهدید کنند که با شکست در این دیدار خارج از خانه با 44 امتیاز در رده نهم قرار گرفتند.

نفتی‌ها نیز در این دیدار به سومین برد خود در این فصل البته با چهارمین سرمربی خود دست یافتند تا با 22 امتیاز در رده هفدهم جدول قرار گیرند.

در هفته سی‌وسوم این رقابت‌ها تیم نفت آبادان در اصفهان میهمان ذوب آهنی خواهد بود که به شدت برای سقوط‌ نکردن دست و پا می‌زند و راه‌آهن نیز در اکباتان میزبان صبای قم خواهد بود.

* فولاد در انتظار لغزش تراکتور

اما در روز دوم هفته سی‌‌ودوم رقابت‌ها که عصر دوشنبه برگزار شد بالانشینان به یک امتیاز بسنده کردند.

در حالی که همه نگاه‌های این روز به بازی حساس و فینال‌گونه استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی دوخته شده بود در تبریز نیز تیم فولاد میهمان تراکتورسازی این شهر بود.

شاگردان حسین فرکی که هم‌اکنون در جایگاه چهارم جدول قرار دارند و به شدت نیم‌نگاهی به رده سومی تراکتورسازی برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا دارند در صورت کسب پیروزی در این دیدار می‌توانستند خود را به یک امتیازی تراکتورسازی رسانده و بیش از پیش به تراکتور نزدیک‌تر شوند.

سرخ‌پوشان اهوازی ابتدا نیز با گل دقیقه 20 لوسیانو پریرا از حریف خود پیش افتادند و تا دقیقه 77 نیز نتیجه را حفظ کردند اما در این دقیقه بود که تیم میزبان با گل محسن حسینی کار را به تساوی کشاند تا امتیازات را تقسیم کنند.

فولاد با این نتیجه 55 امتیازی شد و فاصله چهار امتیازی این تیم با تراکتورسازی حفظ شد تا سرخ‌های اهواز کار سختی را برای رسیدن به رده سومی داشته باشند.

در سوی دیگر تراکتورسازی تبریز نیز که این روزها نتایج چندان جالبی را چه در لیگ برتر و چه در لیگ قهرمانان کسب نمی‌کند از رسیدن به قهرمانی ناامید شده و برای حفظ جایگاه سومی خود در تلاش است.

در شرایطی که نبرد برای قهرمانی در لیگ برتر به دو هفته پایانی کشیده شده است فولاد خوزستان می‌تواند نقش مهمی را در تعیین قهرمان این فصل داشته باشد چراکه این تیم در هفته بعد در اهواز میزبان استقلال تهران خواهد بود.

دیداری که در آن استقلال برای نزدیک‌تر شدن به قهرمانی و فولاد برای یافتن روزنه‌های صعود به لیگ قهرمانان آسیا با لغزش احتمالی تراکتورسازی اندیشه‌ای جز پیروزی ندارند.

همچنین تیم تراکتورسازی تبریز که اکنون با 59 امتیاز در رده سوم جدول است در هفته سی‌و سوم میهمان آلومینیوم هرمزگانی است که به شدت به امتیازات این دیدار برای خلاصی از سقوط به دسته پایین‌تر نیاز دارد.

به هر حال دو هفته پایانی لیگ برتر امسال قطعاً آبستن حوادث و حساسیت‌های بالایی چه در بالا و چه در انتهای جدول خواهد که باید دید که در پایان چه نتایجی رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/72008/ر40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول