اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ماکو خواستار شد

تعامل هرچه بیشتر دستگاه‌های ذی‌ربط برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب ماکو

فرماندار ماکو خواستار تعامل هرچه بیش‌تر دستگاه‌های ذی‌ربط برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب ماکو شد.

تعامل هرچه بیشتر دستگاه‌های ذی‌ربط برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب ماکو

حمید احمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: شهرهایی که دارای جمعیتی 100 هزار نفر هستند باید تصفیه‌خانه فاضلاب داشته باشند اما به دلیل موقعیت خاص شهر ماکو و با عنایت‌هایی که از طرف دولت خدمت‌گذار صورت گرفت احداث تصفیه‌خانه برای شهر ماکو تصویب شد.

وی علت تصویب را بستر نامناسب زمین ماکو و عدم جذب آب دانسته و تصریح کرد: هم اکنون عملیات انتقال با 14 کیلومتر شبکه‌گذاری آغاز شده است و مابقی نیز با پیمانکار جدید کار خواهد شد تا بقیه انتقال خط اصلی و فرعی صورت گیرد.

احمدیان افزود: با انتقال این خط به تصفیه‌خانه ماکو کل پروژه به اتمام می‌رسد که کل زمان آن دو سال است و بعد از آن امتیاز فاضلاب به شهروندان ارائه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: آب و فاضلاب استان قرارداد این طرح را با 180 میلیارد ریال منعقد کرده است که بابت این طرح هیچ هزینه‌ای نمی‌کند و تمام این مبلغ را خود پیمانکار تقبل کرده است و بعد از بهره‌برداری و اجرا به مدت 18 سال از آن استفاده خواهد کرد و پس از آن به آب و فاضلاب استان تحویل خواهد داد.

احمدیان ادامه داد: قبل از این، پنج هکتار زمین در روستای هندور به آب و فاضلاب تحویل داده شده بود که چون زمین مذکور کشاورزی بود و جهاد کشاورزی طبق قانون با تغییر کاربری آن از کشاورزی به صنعتی مخالف بود، زمین دوم روبروی اداره راه و شهرسازی ماکو با اخذ تمام استعلام‌ها و فرآیند اخذ مجوز و مطالعات انجام گرفته شده از سوی کارشناسان محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شد که در آینده نزدیک عملیات احداث آغاز شود.

وی اضافه کرد: همزمان با شروع این پروژه، تعدادی از افراد شروع به اعتراض به مکان اجرای این پروژه کردند که با حضور مسئولان مربوط و نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی موضوع را بررسی کردیم که نهایتا تصمیم گرفته شد محل جدید در منتهی الیه پارک جنگلی شهر، با واگذاری قطعه‌ای به صورت مصالحه با شهرداری به شرکت آب و فاضلاب برای احداث تصفیه خانه واگذار شود.

احمدیان گفت: تا امروز هیچ جوابی از سوی شهرداری و شورای شهر در این زمینه دریافت نکرده‌ایم و شهرداری ماکو نیز در نامه‌ای به اداره منابع طبیعی خواستار اهدای زمینی برای احداث پارک جنگلی و تغییر کاربری محل فعلی پارک جنگلی به ترمینال شهر شده است.

انتهای پیام/61001/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول