اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بهبود تولیدات دامی کشاورزی همدان مطرح کرد

نتایج مطلوب صدور پروانه توسط نظام مهندسی کشاورزی

مدیر بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی همدان گفت: واگذاری فعالیت صدور پروانه بهره‌برداری به سازمان نظام مهندسی کشاورزی توفیقات خوبی را به همراه داشته است.

نتایج مطلوب صدور پروانه توسط نظام مهندسی کشاورزی

محمد نظرپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: براساس ماده 5 قانون جامع دامپروری که آئین‌نامه اجرایی آن در سال 91 ابلاغ شد، مقرر شده فعالیت صدور پروانه بهره‌برداری از سازمان جهاد کشاورزی به سازمان نظام مهندسی کشاورزی واگذار شود.

وی با بیان اینکه مقدمات اجرایی این قانون در سال گذشته انجام شده است، افزود: طی فراخوان داده شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی، کارشناسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی سه روز آموزش‌های لازم را دیدند.

مدیر بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی همدان خاطرنشان کرد: با برگزاری آزمون پایان دوره، برترین‌ها مشخص شده و برای صدور پروانه برای 9 شهرستان‌ به ترتیب اولویت انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه از نیمه دوم سال گذشته این گروه در سازمان جهاد کشاورزی مستقر هستند، گفت: سازمان جهاد کشاورزی همکاری خود را با مستقر کردن این گروه در قسمت مدیریت ساختمان جهاد کشاورزی آغاز کرده تا آموزش فرا گرفته را در تمام مراحل کاربردی کنند.

نظرپور تصریح کرد: بعد از مرحله صدور پروانه بحث تهیه نقشه و پلان مجموعه به سازمان نظام مهندسی واگذار شد که باید از سوی کارشناسان عضو نظام مهندسی تهیه شود.

وی گفت: بعد از این مرحله، تعدادی کارشناس پس از گذراندن آموزش‌های لازم به عنوان ناظران فنی احداث واحدهای دام و طیور برای شهرستان‌ها انتخاب می‌شوند که برای هر شهرستانی از کارشناسان بومی استفاده می‌شود.

مدیر بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی همدان خاطرنشان کرد: با وجود کارشناسان ناظر واحدها نظارت می‌شوند و براساس نظر کارشناسان ناظر، ساخت و ساز واحدهای دام و طیور انجام می‌شود.

وی در پایان اذعان داشت: ناظران موظف شدند از ابتدای بازدید از محل تا پایان کار در چهار مرحله گزارش کار را به سازمان ارائه دهند و بعد از تأیید گزارش کار، منجر به صدور پروانه بهره‌برداری برای متقاضیان می‌شود.

انتهای پیام/2499/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول