اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار صورت گرفت

صادرات 300 تن هندوانه از اراضی کشاورزی قصرقند

رئیس مرکز کشاورزی شهرستان قصرقند گفت: برای نخستین بار، کار برداشت و صادرات بیش از 300 تن هندوانه از اراضی کشاورزی شهرستان قصرقند آغاز شد.

صادرات 300 تن هندوانه از اراضی کشاورزی قصرقند

به گزارش خبرگزاری فارس از قصرقند، عبدالناصر رئیسی صبح امروز در مراسم جشن برداشت هندوانه این شهرستان اظهار داشت: کار برداشت و صادرات بیش از 300 تن هندوانه در شهرستان قصرقند آغاز شده که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال آینده به 500 تن برسد.

وی افزود: امسال برای نخستین بار 15 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به صورت انبوه زیر کشت این محصول رفته که انتظار می‌رود از هر هکتار 20 تن برداشت محصول هندوانه داشته باشیم.

رئیس مرکز کشاورزی شهرستان قصرقند بیان کرد: اشتغالزایی این طرح بسیار خوب بوده و تاکنون برای بیش از 20 نفر به طور مستقیم و حدود 30 نفر هم به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

رئیسی به زحمات کشاورزان اشاره کرد و گفت: شرایط آب و هوایی منطقه و خاک بسیار مستعد و حاصلخیز و استفاده آنان از نیروهای کارشناس جهادکشاورزی سبب تولید با کیفیت این محصول استراتژیک در شهرستان شده است.

این مسئول اذعان داشت: کیفیت عالی هندوانه این شهرستان، بازرگانان و تجار داخلی را به این نقطه از ایران کشانده و با صادرات این محصول بازار مناسب فروش در شهرهای مختلف کشورمان از جمله اصفهان، یزد، تهران، شیراز و همدان پیدا شده است.

انتهای پیام/75002/ن20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول