اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمیرم خبر داد

اجرای طرح هادی در 28 درصد روستاهای شهرستان سمیرم

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمیرم با اشاره به وجود یک‌ صد روستای بالای 20خانوار در سمیرم گفت: تاکنون طرح هادی در 28 درصد روستاهای این شهرستان انجام شده است.

اجرای طرح هادی در 28 درصد روستاهای شهرستان سمیرم

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، همزمان با دهه افتتاح حساب 100 حضرت امام (ره) و سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، خبرنگاران شهرستان سمیرم از طرح‌های هادی در روستاهای سادات‌آباد، چهارراه، سیور، علی‌آباد، مورک، کیفته گیویسین و همچنین طرح مسکن مهر شهر حنّا بازدید کردند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمیرم در مسیر بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن گرامیداشت «دهه افتتاح حساب 100 حضرت امام (ره)» هدف امام راحل را از تأسیس این نهاد، محرومیت‌زدایی دانست و اظهار کرد: تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح حساب 100 امام (ره)  در راستای خدمات‌رسانی به اقشار کم‌درآمد جامعه، از خدمات ماندگار امام (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

اصغر آقایی با اشاره به نقش کلیدی این نهاد در محرومیت‌زدایی در جامعه افزود: در اوایل انقلاب، توسط بنیاد مسکن شهرستان سمیرم 16 واحد مسکن برای اقشار کم‌درآمد و محرومان شهرستان سمیرم ساخته شد و به صورت اقساطی به متقاضیان تحویل داده شد.

وی، کمک به بازسازی مناطق جنگی اهواز، مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده را از جمله فعالیت‌های اولیه تأسیس بنیاد مسکن سمیرم برشمرد و افزود: بازسازی منطقه سیل‌زده داراب فارس، ساخت منازل مسکونی برخی روستاهای زلزله‌زده زنجان و گیلان، بازسازی سه روستای منطقه زلزله‌زده ورزقان و همچنین منطقه لوشن از جمله خدمات بنیاد مسکن به دیگر مناطق آسیب‌دیده کشور است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمیرم به تشریح خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سمیرم برای عمران و آبادانی روستاها پرداخت و تصریح کرد: تهیه و اجرای طرح هادی، صدور اسناد مالکیت روستایی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی از جمله فعالیت‌های اصلی این نهاد در سطح شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح‌ها در روستاها علاوه بر جلوگیری از مهاجرت روستائیان موجب جلوگیری از زمین‌خواری و افزایش قیمت زمین می‌شود و همچنین گامی مؤثر در برقراری عدالت اجتماعی میان جامعه شهری و روستایی در برخورداری از امکانات رفاهی است.

آقایی با بیان اینکه صدور سند مالکیت در شهرهای زیر 25 هزارنفر برعهده بنیاد مسکن است، ادامه داد: با همکاری اداره ثبت اسناد سمیرم تاکنون چهار هزار و 500 سند ثبت شده است.

وی تصریح کرد: ساماندهی و تثبیت مالکیت اراضی و اماکن روستایی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی املاک روستایی، وثیقه ملکی مطمئن برای جذب تسهیلات بانکی و نیز توسعه پایدار روستاها از جمله مزایای طرح سنددار کردن اماکن مسکونی در روستاها است.

این مسئول در بازدید از روستا سادات‌آباد و چهارراه که طرح هادی در برخی نقاط این روستاها انجام شده بود، متذکر شد: 38 هکتار زمین در روستای سادات‌آباد و 16.4 هکتار در روستای چهارراه برای ساخت منازل روستاییان اختصاص یافته است که با سند تحویل متقاضیان داده می‌شود.

وی همچنین در جریان بازدید از روستای سرسبز و توریستی «سیور» که برافراشته بر حاشیه شمالی کوهپایه‌ای دنا و دارای بافت قدیمی بسیار است، استقبال و همکاری مردم این روستا را از اجرای طرح هادی بسیار خوب ارزیابی کرد.

آقایی اذعان داشت: طرح بهسازی روستای سیور در سال 91 با اعتبار دو میلیارد ریال از اعتبارات سال 90 شروع شده و تاکنون هشت هزار متر آواربرداری و خاک‌برداری، یک هزار و 700 متر دیوارچینی و سه هزار و متر سنگ فرش انجام شده است.

وی ادامه داد: اعتبار مصوب سال 91 برای این روستا 150 میلیون تومان است که تاکنون تنها 50 میلیون تومان آن تخصیص داده شده و مابقی اعتبارات تاکنون محقق نشده است.

نادعلی رئیسیان، دهیار روستای سیور نیز ضمن تشکر از تلاش‌های بنیاد مسکن در این روستا ابراز کرد: با توجه به اینکه این روستا از مناطق ویژه گردشگری شهرستان است تا دو سال گذشته عبور و مرور وسایل نقلیه در این روستا به سختی انجام می‌شد، اما با اجرای طرح هادی در این روستا ضمن حفظ بافت سنتی و بالا بردن سطح ایمنی روستا، عبور و مرور در معابر آن بسیار راحت شده است.

به گزارش فارس، روستای توریستی سیور با 2200 نفر جمعیت در قالب 400 خانوار در فاصله 60 کیلومتری جنوب سمیرم واقع است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمیرم همچنین از اجرای عملیات‌های 26 هزار متر مکعب آواربرداری، 5 هزارمتر مکعب سنگ فرش، یک هزار متر دیوارچینی سنگی با اعتبار 390 میلیون تومان در روستای ماندگان سمیرم خبر داد.

معاون فنی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمیرم نیز با اشاره به وجود 120 روستا در شهرستان سمیرم اظهار کرد: از این تعداد روستا، 100 روستا دارای جمعیت 20 خانوار به بالا هستند که تاکنون نقشه طرح هادی 50 روستای شهرستان سمیرم تهیه شده است.

روح‌الله افشاریان از اجرای طرح هادی در 25 روستای سمیرم خبر داد و گفت: در 72 درصد روستاهای شهرستان سمیرم این طرح اجرا نشده است.

وی، جدول‌گذاری، آسفالت معابر، زیرسازی، آزادسازی، آواربرداری، جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی از جمله عملیاتی دانست که در راستای اجرای طرح هادی و آبادانی در روستاها انجام می‌گیرد.

معاون فنی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمیرم در حاشیه بازدید روستای کیفته گیویسین گفت: طرح بهسازی روستای کیفته گیویسین از سال 89 آغاز شده است و تاکنون چهار هزار متر عملیات جدول‌گذاری، دو هزار متر مربع پیاده رو و دو هزار تن آسفالت معابر این روستا انجام شده است.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم که 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد با 120 روستا، چهار شهر و چهار بخش، افزون بر 100 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/2301/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول