اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد مسکن شهرستان زنجان:

اجرای طرح هادی در 41 درصد روستاهای زنجان

مدیر بنیاد مسکن شهرستان زنجان گفت: تاکنون در 41 درصد از روستاهای شهرستان زنجان طرح هادی اجرا شده و در بیش از 87 درصد روستاهای شهرستان اقدامات مربوط به مطالعه طرح‌های هادی انجام شده است.

اجرای طرح هادی در 41 درصد روستاهای زنجان

محمدرضا شکیبایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور تامین مسکن محرومان آغاز به فعالیت کرده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت مسکن برای محرومان با افتتاح حساب 100 امام خمینی (ره) در سال 58 آغاز شده است، اضافه کرد: حضرت امام (ره) با افتتاح این حساب به مسئولان، دستور ساخت و تهیه مسکن را در مناطق محروم صادر کردند.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه بنیاد مسکن شهرستان زنجان نیز به منظور کمک به خانواده‌های ساکن در مناطق محروم فعالیت‌های بسیاری را در چند سال گذشته انجام داده است، افزود: بخش اعظمی از اقدامات صورت گرفته در زمان فعالیت دولت نهم و دهم اتفاق افتاده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون در 41 درصد از روستاهای شهرستان زنجان طرح هادی اجرا شده است، اضافه کرد: همچنین در بیش از 87 درصد روستاهای شهرستان اقدامات مربوط به مطالعه طرح‌های هادی انجام شده است.

شکیبایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صدور سند برای واحدهای مسکونی در شهرستان افزود: در حال حاضر 59 درصد از واحدهای مسکونی روستاهای شهرستان زنجان سند مالکیت دارند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون ساماندهی برنامه پنج ساله توسعه ساخت مسکن و صدور سند برای واحدهای مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر به بنیاد مسکن واگذار شده است، اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون اقدامات مطلوبی در این زمینه انجام شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 50 درصد واحدهای مسکونی روستایی شهرستان زنجان مقاوم‌ هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرداخت وام ودیعه مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر و افرادی که توانایی مالی برای پرداخت ودیعه مسکن ندارند،‌ گفت: سال گذشته 2 هزار و 500 وام ودیعه مسکن در شهرستان زنجان پرداخت شد.

شکیبایی همچنین با اشاره به احداث کانون‌های فرهنگی افزود: تاکنون تعداد 17 کانون با همکاری تبلیغات اسلامی در شهرستان زنجان احداث شده است.

وی افزود: در طول دو سال گذشته با انجام اقدامات زیرساختی و عمرانی در روستاها نیز یک‌هزار و 266 نفر به صورت مهاجرت معکوس به روستاها بازگشته‌اند.

انتهای پیام/73005/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول