اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار مشهد مطرح کرد

زیربنای غیر مفید در مشهد از پرداخت عوارض معاف شد/بدهی 50 دستگاه دولتی به شهرداری

معاون شهردار مشهد گفت: در دفترچه جدید ضوابط شهرداری مشهد زیربنای غیر مفید از پرداخت عوارض شهرداری معاف شده و تنها به زیربنای مفید عوارض تعلق می‌گیرد و این ضوابط از امروز قابل اجرا است.

زیربنای غیر مفید در مشهد از پرداخت عوارض معاف شد/بدهی 50 دستگاه دولتی به شهرداری

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابوالفضل انتظاری عصر امروز در نشستی خبری در شهرداری مشهد اظهار کرد: در سال 86 کل مبلغ درآمد نقدی شهرداری مشهد 322 میلیارد تومان بوده که در سال 91 به هزار و 136 میلیارد تومان رسیده است.

معاون مالی و اداری شهردا‌ری مشهد افزود: افزایش درآمد نقدی شهرداری ناشی از افزایش تعرفه‌ها و همچنین افزایش تقاضا برای ساخت و ساز در این کلانشهر بوده است.

افزایش مشارکت مردم در پرداخت عوارض

انتظاری با اشاره به عوارض خودرویی تصریح کرد: در سال 86 مبلغ 2 میلیارد و 300 میلیون تومان و در سال گذشته 8 میلیارد تومان عوارض خودرویی دریافت شده که نشان‌دهنده افزایش خودروها و مشارکت مردم در پرداخت عوارض است.

وی در ارتباط با عوارض کسب پیشه گفت: مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان در سال 86 و یک میلیارد و 800 میلیون تومان در سال 91 عوارض کسب پیشه دریافت شده که رشد چشم‌گیری نداشته زیرا صاحبان صنوف شهر در این مقوله کم‌تر مشارکت می‌کنند.

معاون مالی و اداری شهردا‌ری مشهد با بیان اینکه در سال 86 عوارض نوسازی 4 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده، اظهار کرد: در سال 91 عوارض نوسازی به 26 میلیارد تومان رسیده که یکی از دلایل افزایش آن ایجاد شرایط پرداخت غیرحضوری بوده است.

انتظاری یادآور شد: در سال 86 هفت درصد کل درآمدهای نقدی شهرداری از محل جرائم کمیسیون ماده 100 تامین می‌شد که در پایان سال 91 به کم‌تر از شش درصد رسیده است.

وی افزود: همچنین عوارض ناشی از مازاد تراکم در سال 86، پنج درصد بوده که در پایان سال 91 به کم‌تر از سه درصد کاهش پیدا کرده است.

وصول 92 درصدی عوارض ساختمانی در مشهد

معاون مالی و اداری شهردا‌ری مشهد تاکید کرد: در سال 91 در بودجه هدفگذاری شد تا هزار و 400 میلیارد تومان از درآمد عوارض ساختمانی باشد که در نهایت هزار و 360 میلیارد معادل 92 درصد درآمد نقدی و غیرنقدی از این محل وصول شد.

انتظاری با بیان اینکه دفترچه ضوابط درآمدی شهرداری مشهد تنظیم شده است، خاطرنشان کرد: ضوابط شهرداری منطبق با سیاست‌های کلان مدیریت شهری و شهرسازی بوده است.

وی افزود: در دفترچه جدید ضوابط شهرداری زیربنای غیر مفید از پرداخت عوارض شهرداری معاف شده و تنها به زیربنای مفید عوارض تعلق می‌گیرد.

معاون مالی و اداری شهردا‌ری مشهد یادآور شد: این ضوابط شهری از امروز قابل اجرا است.

بدهی 50 دستگاه دولتی به شهرداری مشهد

انتظاری با اشاره به دیون دستگاه‌های اجرایی و دولتی به شهرداری گفت: در ابتدای سال 91 دستگاه‌های اجرایی و دولتی حدود 300 میلیارد تومان به شهرداری مشهد بدهکار بودند که در مجموع در چند سال گذشته این بدهی به مبلغ هزار و 117 میلیارد تومان می‌رسد.

وی تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده بدهی دستگاه‌های دولتی به شهرداری مشهد تاکنون به مبلغ 2 هزار و 300 میلیارد تومان می‌رسد، و برخی از دستگاه‌ها تمایل به پرداخت بدهی خود دارند اما به خاطر نداشتن ردیف اعتباری نمی‌توانند این بدهی را پرداخت کنند.

معاون مالی و اداری شهردا‌ری مشهد با بیان اینکه 50 دستگاه دولتی به شهرداری مشهد بدهکار هستند، تاکید کرد: مبنای محاسبه بدهی با تعرفه روز است و تنها تخلفات ساختمانی با زمان تخلف محاسبه می‌شود.

انتهای پیام/70022/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول