اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تاکید کرد

استفاده از روش چالکود برای افزایش محصولات کشاورزی خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در تغذیه باغات با چالکود حداکثر جذب صورت می‌گیرد و به دلیل فقر مواد آلی خاک‌های استان نتایج چشمگیری را در افزایش کمی و کیفی محصولات به دنبال دارد.

استفاده از روش چالکود برای افزایش محصولات کشاورزی خراسان جنوبی

غلام‌رضا هادربادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: اجرای سیاست‌ها، روش‌های حمایتی و بیمه‌ای، فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای تامین و توزیع نهاده‌های کشاورزی و دامی از عمده وظایف سازمان جهاد کشاورزی است.

وی اقدامات لازم به منظور ایجاد تشکل‌های غیر دولتی مورد نیاز بخش کشاورزی، تهیه استانداردها و ضوابط لازم در زمینه تاسیسات و زیرساخت‌ها برای تولید‌ کنندگان بخش کشاورزی را از دیگر فعالیت‌های سازمان جهاد کشاورزی برشمرد.

کشاورزی ارگانیک، کشاورزی بدون استفاده از مواد شیمیایی غیر طبیعی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی کشاورزی ارگانیک را کشاورزی بدون استفاده از مواد شیمیایی غیر طبیعی عنوان کرد و افزود: کشاورزی سالم و رسیدن به کشاورزی ارگانیک در خراسان جنوبی با برنامه‌های مبتنی بر مدیریت تلفیق آفات، کاهش مصرف سم، افزایش مصرف مواد و عوامل بیولوژیک و سموم زیستی است.

هادربادی استفاده از عوامل غیر رسمی در کنترل آفات مانند زنبور شکارگر کرم گلوگاه انار در سرایان و فردوس را در برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از منابع آبی و اصلاح روش‌های آبیاری مناسب دانست.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی استفاده‌ از کودهای آلی و غیر شیمیایی ترویج شده، اضافه کرد: در استان با استفاده از کودهای آلی کنترل ورود مواد شیمیایی به باغات از مواد مناسب و سازگار با طبیعت بدون بقایای مضر استفاده شده است.

استفاده از کودهای آلی سبب اصلاح بافت خاک می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: استفاده از کودهای آلی و غیر شیمیایی سبب اصلاح بافت خاک، کاهش املاح و مواد مضر خاک در خراسان جنوبی می‌شود.

هادربادی تغذیه باغات با چالکود را یکی از روش‌های اصولی در راستای افزایش عملکرد کمی و کیفی محصولات در خراسان جنوبی دانست و گفت: در تغذیه باغات با چالکود با حفر چاله‌هایی به ابعاد 40*40*40 و پر کردن آن با مواد آلی و عناصر غذایی توصیه می‌شود بر اساس آزمایش‌های آب و خاک اقدام به تغذیه باغات شود.

وی با اشاره به فقر مواد آلی خاک‌های خراسان جنوبی اذعان داشت: در تغذیه باغات با چالکود حداکثر جذب صورت می‌گیرد و به دلیل فقر مواد آلی خاک‌های استان نتایج چشمگیری را در افزایش کمی و کیفی محصولات به دنبال خواهد داشت.

محلول‌پاشی در فصل رشد با توجه به نتایج آزمایشات آب و خاک توصیه می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به تغذیه باغات با محلول‌پاشی متذکر شد: روش فروت‌ست در زمان متورم شدن جوانه‌ها و بعد از برداشت محصول صورت گرفته و همچنین محلول‌پاشی در طول فصل رشد با توجه به نتایج آزمایشات آب و خاک و برگ توصیه می‌گردد.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از کودهای زیستی و ورمی کمپوست در دستور کار کارشناسان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی قرار دارد.

انتهای پیام/69013/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول