اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دادگستری استان اصفهان:

ورودی پرونده به دادگستری‌های اصفهان در سال گذشته 530 هزار مورد بوده است

مدیرکل دادگستری استان اصفهان گفت: حجم کل ورودی پرونده به دادگستری‌های اصفهان در سال گذشته 530 هزار مورد بوده است.

ورودی پرونده به دادگستری‌های اصفهان در سال گذشته 530 هزار مورد بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا غلامرضا انصاری امروز در مراسم معارفه رئیس دادگستری شهرستان شهرضا اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایفی که بر اساس قانون اساسی بر عهده قوه قضائیه است بحث لزوم رسیدگی به شکایات و حل و فصل اختلاف‌های بین مردم است.

وی ادامه داد: بر اساس اصل 34 قانون اساسی حکومت موظف است نسبت به ایجاد دادگاه‌های صالح در تمامی نقاط کشور اقدام کند و در همین راستا تعداد 32 حوزه قضایی در سطح استان اصفهان فعالیت می‌کند.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه حجم کل ورودی پرونده به دادگستری‌های استان در سال گذشته 530 هزار مورد بوده است، بیان داشت: بر اساس آمار و اطلاعات موجود تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری شهرستان شهرضا در سال گذشته 18 هزار مورد بوده است که حدود 16 هزار پرونده مختومه شده است.

وی با اشاره به نقش سازنده شوراهای حل اختلاف در افزایش کارآیی دستگاه قضایی افزود: نخستین شورای حل اختلاف استان اصفهان در شهرضا راه اندازی شده است و این حاکی از فرهنگ متعالی این شهرستان دارد و به همین لحاظ در سال گذشته تعداد شش هزار و 100 مورد پرونده در سطح شوراهای حل اختلاف شهرضا مورد بررسی قرار گرفته که حدود 15 درصد از آن با صلح و سازش خاتمه یافته است.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود تقویت اعتماد عمومی به دستگاه قضایی را از مهم‌ترین نیازهای کنونی جامعه برشمرد و گفت: همواره شاهد ایجاد فضاهای تخریب از سوی برخی قانون‌شکنان و متهمان جامعه در خصوص عملکرد دستگاه های قضایی هستیم که برای جلوگیری از تداوم این موضوع باید نسبت به فرهنگ سازی عمومی اقدام کنیم.

وی  اضافه کرد: از آنجایی که شهرستان شهرضا از جایگاه فرهنگی و مذهبی برجسته‌ای در سطح کشور برخوردار است همواره در زمینه انتخاب نیروهای دستگاه‌های قضایی این شهرستان با حساسیت خاصی عمل می‌شود و بر این اساس آقای یعقوب رحیمی‌زاده که از نیروهای تلاش‌گر این مجموعه به شمار می‌رود به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرضا منصوب شد.

انتهای پیام/63011/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول