اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ظرفیت پرورش 2 هزار رأس گوسفند

بزرگ‌ترین مجتمع دامپروری صنعتی در زرند کلنگ‌زنی شد

بزرگ‌ترین مجتمع دامپروری صنعتی جنوب‌شرق کشور در بخش یزدان‌آباد شهرستان زرند کلنگ‌زنی شد.

بزرگ‌ترین مجتمع دامپروری صنعتی در زرند کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، کلنگ ساخت مجتمع دامپروری صنعتی با حضور مسئولان در روستای ناجوب از توابع بخش یزدان‌آباد شهرستان زرند به زمین زده شد.

سلمان سیف‌الدینی در این مراسم اظهار داشت: این مجتمع دامپروری در زمینی به وسعت 100 هکتار در دو فاز با ظرفیت پرورش دو هزار رأس گوسفند در هر دوره و استخرهای پرورش ماهی به صورت مکانیزه ساخته می‌شود که بزرگ‌ترین مجتمع دامپروری صنعتی گوسفند جنوب شرق کشور است.

مدیر مجتمع دامپروری صنعتی ناجوب از توابع بخش یزدان‌آباد شهرستان زرند گفت: شش میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص داده شده است که 850 میلیون تومان آن تسهیلات دولت بوده و مابقی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

وی اظهار داشت: با راه‌اندازی این مجموعه، 80 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول به فعالیت می‌شوند و امیدواریم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گام مؤثری در خودکفایی کشور در تولیدات دامی و اشتغالزایی جوانان برداریم.

رئیس جهاد کشاورزی زرند گفت: اکنون 80 واحد دامداری در شهرستان زرند مشغول به فعالیت هستند که اشتغالزایی 150 نفر به طور مستقیم را به دنبال داشته است و همین امر سبب شده شاهد رونق دامپروری شامل پرورش مرغ، آبزیان و پرواربندی گوسفند و گاوشیری در شهرستان باشیم.

سید علی امیری در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به این فعالیت‌ها شهرستان زرند توانسته است یکی از شهرهای موفق کشور در زمینه تولیدات دامی باشد.

انتهای پیام/2446/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول