اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی شوشتر خبر داد

تصویب 35 طرح کشاورزی در شوشتر

رئیس جهادکشاورزی شوشتر از تصویب 35 طرح جدید در کارگروه توسعه کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: متقاضایان به بانک معرفی شدند.

تصویب 35 طرح کشاورزی در شوشتر

نادر پوررکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: در مرحله دوم  کارگروه توسعه کشاورزی در این شهرستان برای 65 نفر از کشاورزان و دانش آموختگان رشته‌های کشاورزی تشکیل پرونده شده که از این میان 35 طرح در کارگروه توسعه کشاورزی به تصویب رسیده است.

وی درباره تسهیلات در نظر گرفته شده برای این میزان طرح‌های مصوب خاطرنشان کرد: برای این میزان طرح بیش از 150 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

رئیس جهادکشاورزی شوشتر افزود: این 35 پرونده با اعتبار 131 میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که امیدواریم در اسرع وقت موفق به دریافت تسهیلات شوند.

*مبارزه با بیماری‌ و آفت‌های گندم

پوررکنی درباره مبارزه با بیماری زنگ زرد در شوشتر تصریح کرد: یک‌هزار و 750 هکتار از مزارع شهرستان در مقابل آفت مینوز گندم سم پاشی شده‌اند که در این راستا 155 لیتر سم دیازینون به صورت رایگان بین کشاورزان توزیع شده است.

رئیس جهادکشاورزی شوشتر در زمینه زنگ زرد گفت: تاکنون 12 هزار و 700 هکتار از سطح زیرکشت گندم شوشتر آلوده به بیماری زنگ زرد شناخته شده است که بیش از 4 هزار و 585 هکتار از این مزارع آلوده به بیماری آفت کشی شدند.

وی در پایان بیان کرد: بیماری زنگ‌ زرد در سطح شوشتر خسارت بسیار زیادی را به گندم این شهرستان وارد کرده است که در حال شناسایی و تخمین میزان خسارت هستیم.

انتهای پیام/72006/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول