اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن:

بخش کشاورزی می‌تواند اقتصاد کشور را از تک محصولی بودن نجات دهد

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: باید توجه ویژه‎ای به بخش کشاورزی شود، این بخش با توجه به اینکه 27 درصد تولید ناخالص ملی کشور را دارد، می‌تواند اقتصاد کشور را از تک محصولی بودن نجات دهد.

بخش کشاورزی می‌تواند اقتصاد کشور را از تک محصولی بودن نجات دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، حمید حاجی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دیگر نباید امیدمان به تک محصولی بودن اقتصاد باشد، ما باید نفت را در مراحل بعدی قرار بدهیم و بیشتر به تولید ناخالص ملی در صنعت کشاورزی توجه داشته باشیم.

وی به اعتبارات سال 90 در حوزه کشاورزی شهرستان بردسکن اشاره کرد و افزود: اعتبارات سال 90 در مرحله اول با عاملیت بانک کشاورزی، 52 میلیارد و 700 میلیون ریال  بود که این اعتبارات در طی 16 جلسه کارگروه و تعداد 212 پرونده تصویب شد که در مجموع 100 درصد اعتبارات در شهرستان جذب شد و بردسکن مقام سومی را در استان از حیث جذب اعتبارات به خود اختصاص داد.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن با بیان اینکه 32 میلیارد ریال اعتبارات سال 91، 21 پرونده مصوب کارگروه کشاورزی را دارد اما تاکنون بانک‌های عامل هیچ پرداختی در مورد آنها نداشته‌اند، افزود: باید هرچه زودتر این اعتبارات در چرخه تولید شهرستان قرار بگیرد.

وی بروز آفت‌های ناشی از خشکسالی‌های متوالی و عدم ریزش برف و باران در منطقه را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی ترویج تولید محصولات ارگانیک است چرا که بازار فروش آن بیشتر و برای کشاورزان نیز دارای صرفه اقتصادی است.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رویکرد اقتصاد مقاومتی به کشاورزی مقاومتی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به کمبود آب و نشست آب‌های زیر‌زمینی باید برای رسیدن به کشاورزی مقاومتی سعی کنیم از سطح زیرکشت کم، بهره‌وری بیشتری داشته باشیم و سطح زیرکشت را افزایش و از آبیاری‌های نوین در محصولات خود استفاده کنیم.

انتهای پیام/70021/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول