اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

395 تعهد اشتغال در یک ماه گذشته محقق شده است

استاندار اردبیل گفت: در یک ماه گذشته به همت دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل زمینه اشتغال 395 نفر در استان اردبیل فراهم شده است.

395 تعهد اشتغال در یک ماه گذشته محقق شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در جلسه شورای اشتغال استان اردبیل اظهار داشت: بر اساس آمار سامانه رصد در سال جاری آموزش و پرورش 17 مورد، بنیاد شهید 22 مورد، بنیاد مسکن 37 مورد، جهاد کشاورزی 38 مورد، بهزیستی پنج مورد، صنعت و معدن 209 مورد، کمیته امداد 67 مورد اشتغال را برای متقاضیان برقرار کردند.

وی عنوان کرد: سایر دستگاه‌های اجرایی استان در ایجاد اشتغال، تحرک و پویایی خاصی نداشتند که انتظار می‌رود در سال حماسه سیاسی و اقتصادی با درایت و همت والای آنها از دومین ماه سال بحث ایجاد اشتغال رونق بگیرد.

استاندار اردبیل یادآور شد: در مجموع از ابتدای سال 92 تاکنون 395 فرصت شغلی در این استان ایجاد شده که انتظار می‌رود همین روند با سرعت مناسب‌تر مورد پیگیری و هدف‌گذاری قرار گیرد.

نیکزاد با بیان اینکه ایجاد فرصت اشتغال یکی از موثرترین راهکارها در توسعه همه جانبه یک جامعه محسوب می‌شود، گفت:‌ اشتغال تنها استخدام رسمی 30 ساله با تامین بیمه مستمر نیست بلکه بخش پرداخت تسهیلات به همراه مهارت‌آموزی در ایجاد فضای اشتغال مولد خود می‌تواند زمینه‌ساز حرکتی مفید و موثر باشد.

این مسئول با بیان اینکه اکثر دستگاه‌های اجرایی و مدیران توانمند آن دلسوز در ایجاد اشتغال و فرصت‌های برابر در این حوزه هستند، خاطرنشان کرد: انتظار داریم بیش از گذشته مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در تعاملی دو جانبه بستر اشتغال برای جوانان جویای کار و صاحب مهارت را فراهم آورند.

رئیس شورای اشتغال استان با بیان اینکه به زودی تعهد اشتغال استان در سال 92 به دستگاه‌های مختلف ابلاغ می‌شود، افزود: اینکه فکر کنیم تا پایان کار دولت می‌توان در این باب قصور و کوتاهی کرد تفکر اشتباهی است چرا که دولت خدمتگزار عزمش را جزم کرده تا در این ماه‌های پایانی با توان چندین برابری ارائه خدمات کند.

 

ثبت نام 12 هزار جویای کار در سامانه تعاون

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز ابراز داشت: در سال‌های گذشته و در سامانه تعاون 12 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که حدود 11 هزار و 600 نفر آنها در استان در مهارت‌ها و رشته‌های مختلف تفکیک شده و مصاحبه حضوری با آنها صورت گرفته است.

حسین منوری تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه وزارت تعاون سابق و اتاق تعاون این جویندگان کار بعد از انجام مشاوره‌‌ها و ارائه طرح‌های مختلف در قالب 35 طرح عمده سازماندهی شدند و با عنوان طرح‌های مزیت‌دار برای آنها اشتغال مولد ایجاد شده است که این اشتغال تاییدیه کار گروه تخصصی اشتغال را می‌طلبد که در این جلسه اعضا با آن موافقت کردند.

وی یکی از ابزارهای مطلوب و مناسب در ایجاد اشتغال را رونق‌بخشی به تعاونی‌ها در رشته‌ها و حوزه‌های مختلف اعلام کرد و بیان داشت: امیدواریم این حرکت زمینه مشارکت همه جانبه در ایجاد اشتغال مولد را فراهم آورد.

انتهای پیام/62001/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول