اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی مازندران خبر داد

رشد 49 درصدی صادرات از مازندران/ شناسایی کشورهای هدف صادراتی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران از صادرات 2 میلیون و 331 هزار تنی انواع کالاهای غیر نفتی سال گذشته از گمرکات استان خبر داد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 49 درصد رشد داشت.

رشد 49 درصدی صادرات از مازندران/ شناسایی کشورهای هدف صادراتی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، غلامرضا عشریه صبح امروز در ‌جمع بازرگانان مازندران از صادرات 2 میلیون و 331 هزار تنی انواع کالاهای غیر نفتی سال گذشته از گمرکات استان خبر داد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 49 درصد رشد داشته است.

وی فرآورده‌های لبنی، سیمان، لوله، پروفیل و سایر کالاهای صنعتی و مواد غذایی را از مهم‌ترین کالاهای صادراتی برشمرد.

عشریه افزود: عمده صادرات استان در این مدت به ترتیب به کشورهای آذربایجان، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان و عراق بوده است.

عشریه اظهار داشت: در این مدت 107 هزار تن کالا شامل تخته، گازوئیل، مازوت و تکیه‌گاه فلزی به ارزش 129 میلیون و 457 هزار دلار به مقصد افغانستان، امارات، عراق و پاکستان از گمرکات استان ترانزیت خارجی شد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران همچنین آماده‌سازی برای فعالیت فعالان اقتصادی و بسترسازی برای حضور بیشتر فعالان اقتصادی مازندران در بازارهای جهانی را مهمترین برنامه اتاق در سال حماسه سیاسی و اقتصادی عنوان کرد.

عشریه همچنین با اشاره به رشد مطلوب صادرات مازندران از تمامی تلاش‌های فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان با توجه به شرایط اقتصادی سال گذشته در راستای افزایش میزان صادرات مازندران و نیز از زحمات و همراهی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قدردانی و ابراز امیدواری کرد: با تلاش مضاعف دلسوزان عرصه تولید، فضاهای صادراتی مازندران امسال افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/86012/ش‌20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول