اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صدور 200 پروانه کار اتباع خارجه در منطقه آزاد چابهار

در سال گذشته حدود 200 مورد صدور و تمدید پروانه کار اتباع خارجی در منطقه آزاد چابهار انجام گرفته است.

صدور 200 پروانه کار اتباع خارجه در منطقه آزاد چابهار

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار، در سال گذشته، 68 مورد صدور پروانه کار، 121 مورد تمدید، هشت مورد تجدید و شش مورد ابطال پروانه صورت گرفته است.

همچنین در سال گذشته، 88 مورد صدور پروانه اقامت، 183 مورد تمدید، شش مورد ابطال و 26 مورد اتمام پروانه اقامت انجام گرفته و 230 مورد درخواست صدور روادید از کشور و همچنین درخواست از سفارت‌های کشورمان در خارج به منطقه آزاد چابهار را داشته‌اند.

به استناد ماده 42 مقررات اشتغال نیروی انسانی در مناطق آزاد، تمام کارفرمایان کارگاه‌های واقع در سطح منطقه می‌توانند از خدمات، تخصص و مهارت متخصصان کشورهای خارجی استفاده کنند، اما نسبت کارگران خارجی نباید از 10 درصد کل شاغلان منطقه بیشتر باشد.

جذب سرمایه‌گذاران خارجی در تمام مناطق آزاد از اصلی‌ترین مفاهیم ماهیتی و رسالت ذاتی برای رشد و شکوفایی هر منطقه به شمار می‌رود.

منطقه آزاد چابهار با امتیازات ویژه از جمله همسایگی با کشورهای حوزه اقیانوس هند، خلیج فارس و دریای عمان، دسترسی دریایی، هوایی، زمینی و غیره در این زمینه از امتیازات بیشتری نسبت به مناطق مشابه برای ایجاد سفر آسان و اقامت اتباع خارجه در منطقه آزاد چابهار برخوردار بوده است.

انتهای پیام/75002/ن/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول