اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان:

سیستم مشارکتی در بسیج فرهنگیان ایجاد شود

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور گفت: فلسفه وجودی شوراهای اسلامی این است که سیستم مدیریت مشارکتی را برای شناخت، کسب آگاهی از اقتضاعات و اتخاذ روش‌های مناسب به کار بگیرد.

سیستم مشارکتی در بسیج فرهنگیان ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، شعبانعلی رمضانیان پیش از ظهر امروز در مجمع شورای عالی بسیج فرهنگیان خراسان جنوبی اظهار داشت: بسیج اصرار دارد که مدیریت خود را گسترش دهد و بسیجیان را در امر تصمیم‌گیری مشارکت دهد.

وی ادامه داد: فلسفه وجودی شوراهای اسلامی این است که سیستم مدیریت مشارکتی را برای شناخت، کسب آگاهی از اقتضاعات و اتخاذ روش‌های مناسب به کار گیرد.

بسیج باید در دو حوزه تخصصی و مطالب مربوط به بسیج وارد شود

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: با توجه به اهداف ثابت در بسیج فرهنگیان این سازمان باید به سراغ برنامه‌های متنوع برود.

رمضانیان اضافه کرد: اهداف در بسیج ثابت‌اند اما برنامه‌ها باید متناسب با شرایط و مقتضیات حرکت کند و همراه شدن با شرایط اقتضا می‌کند که بهتر با واقعیت‌ها روبه‌رو شویم.

وی با بیان اینکه در قالب شوراها و مجامع قرار شده که در سطح شهرستان‌ها عملیات خاص و کارشناسی صورت گیرد، تصریح کرد: بسیج باید در دو حوزه تخصصی و مطالب مربوط به بسیج وارد شود.

بسیج در حوزه تخصصی تبدیل به منشور در کشور شود

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور اذعان داشت: در صورتی بسیج تبدیل به منشور در سطح استان‌ها و کشور می‌شود که بسیج بتواند در حوزه تخصصی فعالیت کند.

رمضانیان یادآور شد: ساختار بسیج، مباحث تجهیز و پشتیبانی و مباحث نرم‌افزاری باید تخصصی عمل کند.

وی با بیان اینکه بسیج فرهنگیان در حوزه تخصصی مانند بسیج عمومی و منطقه‌ای عمل کرده است، گفت: این نگاه باید تغییر کند و تخصصی شود.

بسیج فرهنگیان ابزار کار وزارتخانه

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور تخصصی عمل کردن بسیج را ظرفیت بسیج فرهنگیان به خدمت تعلیم و تربیت دانست.

رمضانیان با اشاره به اینکه بسیج باید یک قدم جلوتر از آموزش و پرورش حرکت کند، گفت: در روش‌های اجرایی، شیوه آموزش بسیج فرهنگیان باید ابزار کار وزارتخانه باشد.

این مسئول با بیان اینکه وظیفه بسیج پر کردن خلأ‌های جامعه است، خاطر نشان کرد: بسیج عمومی یک وظیفه و بسیج فرهنگیان وظیفه کاری‌تری برای پر کردن خلأ‌های جامعه دارد.

وی تعاملات بین وزارتخانه و بسیج را مهم دانست و اذعان داشت: هر دو فرهنگ ارزشی دارند و هدف آنها تعلیم، تربیت و آگاه‌سازی جامعه است که از مسیرهای متفاوت حرکت می‌کنند.

انتهای پیام/69013/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول