اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش خبر داد

آغاز به کار 64 پردیس دانشگاه فرهنگیان از بهمن‌ماه

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: طی دو سال اخیر تمام امکانات کشور بسیج شد تا دانشگاهی به نام فرهنگیان به وجود آید و 64 پردیس دانشگاهی در بهمن ماه سال جاری آغاز به کار کنند.

آغاز به کار 64 پردیس دانشگاه فرهنگیان از بهمن‌ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمیدرضا حاجی‌بابایی پیش از ظهر امروز در جمع فرهنگیان استان کرمان با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: نقشه جامع نظام تعلیم و تربیت تهیه شده و هر آنچه را که در مورد آموزش و پرورش می‌اندیشید در آن وجود دارد و مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان داشت: با پیاده کردن این نقشه جامع دیگر سئوالات امروزی برای دانش‌آموزان، معلمان و اولیا به وجود نمی‌آید و سخنان کنونی در مورد آموزش و پرورش بیان نمی‌شود.

حاجی‌بابایی افزود: در تحول بنیادین آموزش و پرورش، دانش‌آموز، معلم و مدرسه جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کند، کارهایی که طی چند سال اخیر در آموزش و پرورش انجام شده، زیرساخت‌های تحول بنیادین است.

وی با بیان اینکه تحول بنیادین در آموزش و پرورش هنوز به نتیجه نرسیده است، تصریح کرد: طی دو سال تمام امکانات کشور بسیج شد تا دانشگاهی به نام فرهنگیان به وجود آید و 64 پردیس دانشگاهی در بهمن ماه سال جاری آغاز به کار کنند.

حاجی‌بابایی ابراز داشت: بیش از یک میلیون نفر در آزمون سراسری سال جاری ثبت‌نام کردند که 700 هزار نفر آنها حضور در دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کردند.

وی خاطر نشان کرد: 25 هزار نفر از این دانشجویان برای حضور در دانشگاه فرهنگیان انتخاب شدند که 5 هزار و 900 نفر آنها معدل 20 دارند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه این دانشجویان اکثرا در دانشگاه‌های تراز اول کشور قبول می‌شدند، اما دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کردند، گفت: همه این افراد از اول بهمن ماه به محض اینکه وارد دانشگاه شدند به استخدام آموزش و پرورش درآمدند.

وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان طی چهار سال نحوه تدریس‌ را آموزش می‌بینند و بعد در مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر با فنون جدید تعلیم و تربیت آشنایی پیدا می‌کنند.

وی تحول را سنگین‌ترین، گسترده‌ترین و زیربنایی‌ترین مبحث در هر جامعه عنوان کرد و گفت: تمام برنامه‌های تحول بنیادین در آموزش و پرورش حول محور عزت، جایگاه و شأن آموزش و پرورش می‌چرخد.

حاجی‌بابایی بیان داشت: ما نباید نظام تعلیم و تربیتی داشته باشیم که معلمان ما محتاج اضافه کاری باشند، نظام تعلیم و تربیت با فکر، اندیشیده و مهندسی نیروی انسانی است.

وی عنوان کرد: کرمان از استان‌های بزرگ در زمینه سرمایه‌گذاری است، اما چرا در زمینه هوشمندسازی مدارس باید با مشکل مواجه شود، تحول بنیادین به این معنی است که از تمام ظرفیت‌های برای ادای حق آموزش و پرورش استفاده شود.

حاجی‌بابایی افزود: امکانات باید به اندازه‌ای باشد که هر دانش‌آموز هر آنچه را در زمینه ورزش، پژوهش و ... خواست بتواند به آن دسترسی داشته باشد.

وی تصریح کرد: در استان کرمان با وجود کارخانجات، صنایع، کشاورزی و معدن همه باید حضور یابند و امکانات را برای پرورش افرادی صنعتگر، کشاورز و ... فراهم آورند.

وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: مطالبات آموزش و پرورش از همه وزارتخانه‌ها است و همه باید قسمتی از تحول بنیادین را به جلو ببرند.

حاجی‌بابایی گفت: ما به سمت یکسری سیاست‌های جدید در حرکت هستیم که نگاه‌ها را به تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش تغییر می‌دهد.

انتهای پیام/80017/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول