اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد

تولید 118 میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور در سال 91

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروز بخش کشاورزی با رشد 8/8 درصدی و امنیت غذایی 92 درصدی حائز رتبه اول کشور در زمینه رشد تولیدات است که با تولید 118 میلیون تن محصولات کشاورزی در سال 91 رکوردی بی‌سابقه را نسبت به اول انقلاب تجربه می‌کند.

تولید 118 میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور در سال 91

به گزارش خبرگزاری فارس از خداآفرین، صادق خلیلیان ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از فاز اول شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد خداآفرین در سطح 310 هکتار در روستای "قالوجه،" ایجاد زیرساخت‌های کشاورزی به ویژه در زمینه آب و خاک را مهم‌ترین دستاورد دولت‌های نهم و دهم در این بخش اعلام کرد.

وی گفت: دولت برای توسعه بخش کشاورزی خدمات و کارهای بزرگی را در هشت سال اخیر انجام داده است.

خلیلیان، توسعه سطوح آبیاری تحت فشار را یکی از این دستاوردها خواند و افزود: سطح زیرپوشش سامانه‌های آبیاری تحت فشار در دولت‌های نهم و دهم از یک میلیون و 300 هزار هکتار فراتر رفته است.

وی به بیان نقش موثر و تعیین‌کننده امنیت غذایی در امنیت ملی کشور پرداخت و گفت: امنیت غذایی بالاترین جایگاه را در امنیت ملی کشورها دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 13.5 میلیون تن گندم در کشور تولید شد، افزود: با تلاش مدیران این وزارت و تلاش کشاورزان سخت‌کوش، امروزه بخش کشاورزی با رشد 8/8 درصدی و امنیت غذایی 92 درصدی حائز رتبه اول کشور در زمینه رشد تولیدات است به گونه‌ای که با تولید 118 میلیون تن محصولات کشاورزی در سال 91، رکوردی بی‌سابقه را نسبت به اول انقلاب تجربه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس تاکنون برای اجرای این طرح بالغ بر 100 میلیارد ریال هزینه شده و کل پایاب سد خداآفرین در آذربایجان‌شرقی 30 هزار هکتار است.

بهره‌برداری از 18 هزار و 300 هکتار از اراضی پایاب سدهای استان شامل 3 هزار هکتار از اراضی شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین، 10هزار هکتار از اراضی شبکه آبیاری و زهکشی شهید مدنی، یک‌هزار هکتار از اراضی توسعه بهره‌برداری ارس در دشت گلفرج جلفا، 700 هکتار از انتقال آب به دشت بناب، 2 هزار و 500 هکتار شبکه آبیاری و زهکشی آیدوغموش، یک‌هزار هکتار از اراضی شبکه‌های آبیاری و زهکشی سد سهند و یک‌هزار هکتار از اراضی شبکه آبیاری و زهکشی دشت تبریز است که در سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، سایر وزرا و فرستادگان ویژه رئیس جمهوری افتتاح شده است.

انتهای پیام/60001/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول