اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر خبر داد

آسفالت 100 کیلومتر راه روستایی در خلخال و کوثر

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: 100 کیلومتر راه روستایی در شهرستان‌های خلخال و کوثر آسفالت می‌شود.

آسفالت 100 کیلومتر راه روستایی در خلخال و کوثر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه راه‌های روستایی در خلخال اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده و با هدف بالا بردن نرخ بهره‌مندی از راه مطمئن و آسفالته در دو شهرستان خلخال و کوثر که در این شاخص‌ها پایین‌ترین نرخ برخورداری را در استان دارند، مقرر شد 100 کیلومتر از راه‌های روستایی دو شهرستان از نعمت آسفالت برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: با این اقدام اکثر روستاهای بالای 50 خانوار خلخال و کوثر از راه آسفالته برخوردار می‌شوند و تنها 10 کیلومتر از 110 کیلومتر روستاهای فاقد آسفالته برای سال‌های بعد باقی می‌ماند تا همزمان با راه‌های روستایی زیر 50 خانوار شن‌ریزی شوند.

جعفری‌بنه خلخال به نشست مشترک با معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد و اذعان داشت: به دنبال این جلسه مشترک، پیمانکاران فعال در جنوب استان مشغول فعالیت هستند تا به سرعت عملیات زیرسازی و آسفالت راه‌های روستایی صورت بگیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مقرر شد در راستای محرومیت‌زدایی از چهره دو شهرستان از محل فروش سهام، اعتبار لازم برای آسفالت 60 کیلومتر راه روستایی در خلخال و 40 کیلومتر در کوثر در سال‌جاری تأمین شود.

رئیس فراکسیون رفاه و تأمین اجتماعی مجلس اضافه کرد:‌ در همین زمینه، سایر محورهای در دست احداث در خلخال و کوثر در حال حاضر فعالیت‌های خوب زیرسازی و احداثی را به سرعت انجام می‌دهند که از مهم‌ترین پروژه‌های جنوب استان می‌توان راه خلخال، کلور، درام و راه ارتباطی خلخال به سرچم است که ارتباط هموطنانمان را در استان اردبیل به مرکز کشور 90 کیلومتر کاهش می‌دهد.

وی یادآور شد: پروژه سرچم، خلخال، درام در چهار قطعه تعریف شده و این شهرستان و استان اردبیل را به لحاظ زمانی دو ساعت به تهران نزدیک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برون‌رفت خلخال و کوثر در سایه توجهات شایسته و بایسته است که به صورت همه‌جانبه و از طرف مسئولان وزارتی و استانی در این شهرستان‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

جعفری‌بنه خلخال گفت: ‌اصل اول و مهم در این فرآیند برخورداری از راه‌های امن و مطمئن است که با تحول در این حوزه شاهد تحولات عظیمی در حوزه گردشگری، صنعت، معدن و سایر حوزه‌ها هستیم.

وی به هدف‌گذاری‌های انجام شده در این زمینه اشاره کرد و ابراز داشت: امیدواریم روزبه‌روز شاهد تحقق این اهداف در دو شهرستان خوب استان باشیم.

انتهای پیام/62003/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول