اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد استان زنجان خبر داد

برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای 1100 نفر در زنجان

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد زنجان از برگزاری کارگا‌ه‌های آموزشی برای هزار و 100 نفر در استان خبر داد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای 1100 نفر در زنجان

کمال حسنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کارگاه آموزشی مذکور طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته در شهرستان‌های زنجان، ابهر و خرم‌دره با حضور زنان سرپرست خانوار، دختران بازمانده از تحصیل و تعدادی از کارشناسان مشاوره استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این کارگاه‌ها به اقتضای شرایط هر گروه آموزش‌های ویژه ارائه شد، اضافه کرد: به زنان سرپرست خانوار شیوه‌های فرزندپروری، نحوه اداره صحیح زندگی، کارآفرینی و همچنین انجام ازدواج موفق آموزش داده شد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان تصریح کرد: به دختران بازمانده از تحصیل و در شرف ازدواج حاضر در این کارگاه نیز نحوه انتخاب صحیح همسر، مهارت‌های زندگی مشترک، نحوه حضور در اجتماع و ... آموزش داده شد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی برای کارشناسان مشاوره استان افزود: در این دوره نیز شیوه رفتار صحیح با مددجو، ارائه آموزش‌های کاربردی به مددجویان و ... به کارشناسان حاضر در کارگاه آموزش داده شد.

حسنی خاطرنشان کرد: دوره مذکور در دو نوبت صبح و بعدازظهر با حضور هزار و 100 مددجو و کارشناس مشاوره و همچنین سخنرانی و برگزاری دوره آموزشی دکتر درویشی از روانشناسان برجسته و صاحب نظر و شناخته شده ایران برگزار شد.

وی از اجرای طرح نظام جامع آموزشی تربیتی خبر داد و گفت: طرح نظام جامع آموزش خانواده برای 566 خانواده مددجویی کمیته امداد استان زنجان با جمعیت 2 هزار و 538 نفر اجرا شد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح نظام جامع آموزشی تربیتی تاکید بر خانواده است و در این طرح همه اعضای خانواده مورد آموزش قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد: در راستای تحکیم بنیاد خانواده تقویت مشارکت اجتماعی خانواده‌ها، آموزش مهارت‌های زندگی، حفظ کرامات انسانی و عزت نفس از جمله مواردی است که در اجرای این طرح مورد توجه قرار می‌گیرد.

حسنی اظهار کرد: اصلاح الگوی مصرف و رواج فرهنگ عمومی در بین خانوارهای گروه هدف از جمله اهداف مسئولان کمیته امداد استان زنجان در راستای اجرای طرح نظام جامع آموزشی تربیتی خانواده است.

وی با اشاره به کشف استعدادها و انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای آموزش این خانوارها ادامه داد: مشکلات و آسیب‌های این خانواده‌ها در راستای اجرای طرح نظام جامع آموزشی مورد بررسی قرار گرفته و آموزش‌های لازم به آنها داده می‌شود.

این مسئول با اشاره به ارائه خدمات مشاوره‌ای برای دانش‌آموزان زیر‌پوشش کمیته امداد استان زنجان اضافه کرد: پیشگیری از افت تحصیلی و ارائه مشاوره‌های تحصیلی به دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان پایه سوم دبیرستان و مقطع پیش‌دانشگاهی با حضور رابطین افتخاری در مدارس، عقد قرارداد با موسسات و برگزاری آزمون آزمایشی کنکور از دیگر اقداماتی است که توسط کمیته امداد استان زنجان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/73005/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول