اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیجار:

جامعه کارگری نقش کلیدی در پیروزی انقلاب داشت

امام جمعه بیجار گفت: جامعه کارگری کشور این افتخار را دارد که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش کلیدی داشته است.

جامعه کارگری نقش کلیدی در پیروزی انقلاب داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حجت‌الاسلام علی مرادی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از کارگران نمونه این شهرستان که در سالن اجتماعات مجتمع امیر نظام گروسی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت هفته کارگر اظهار کرد: کارگران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کردند.

وی افزود: یکی از حربه‌های دشمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش برای اعتصاب و تعطیلی کارخانه‌ها بود و بر همین اساس توده‌ای‌ها، کمونیست‌ها و منافقین تلاش کردند کارخانه‌ها تعطیل شود اما کارگران ایران نشان دادند محکم ایستاده‌اند، پایبند به اسلام و انقلاب هستند و سنگر کار و تلاش را رها نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: بعد از انقلاب نیز فعالیت‌های کارگران در صحنه‌های گوناگون سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و بالاخص دفاع مقدس برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی مفید بوده است.

امام جمعه بیجار با اشاره به حضور کارگران در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: کارگران در این عرصه پیش‌رو بودند و در آن دوران نیز جامعه کارگری محسوس بود و بعد از قشر دانش‌آموز، کارگران بیشترین شهید را داشته‌اند.

مرادی به تعامل میان کارگران و کارفرمایان اشاره کرد و افزود: یکی از عوامل و ارکان مهم پیشرفت اقتصادی کشور کار و تعامل کارفرما و کارگران است که در سایه همدلی و درک متقابل مانع از بروز هر گونه اختلافی شده و موجب شکوفایی اقتصادی کشور می‌شود.

وی یکی از مهم‌ترین نتایج تعامل میان کارگر و کارفرما را ایجاد الفت و اعتماد و رابطه سالم کاری و مسئولیت‌پذیری آنها دانست.

این مسئول گفت: کارگران با حقوق کم، مشکلات زیاد و کار سخت تحت تأثیر یاوه‌گویی‌ها و جنگ تبلیغاتی رسانه‌های دشمن قرار نمی‌گیرند.

وی از کارگران به عنوان بازوان توانمند کشور یاد کرد و ادامه داد: با برگزاری چنین همایش‌هایی و قدردانی از این قشر زحمتکش و انقلابی اعتماد به نفس در جامعه کارگری افزایش می‌یابد و جامعه کار و تولید در چرخه پیشرفت قرار خواهد گرفت.

امام جمعه بیجار با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارگران نمونه کشوری که چند تن از کارگران نمونه بیجاری نیز افتخار حضور در این دیدار را داشتند، گفت: گرامیداشت روز کارگر منحصر به این قشر نیست و روز تمام ملت است.

امام جمعه بیجار کارگران را بانی گرداندن و پیشرفت چرخه اقتصاد، عمران، آبادانی و رشد صنعت کشور عنوان کرد و افزود: کارگران نقش مهمی در تحقق حماسه سیاسی ایفا می‌کنند و در این مسیر باید بیش از گذشته معیشت آنان مورد توجه قرار گیرد چرا که در دین اسلام بر رعایت حقوق کارگران بسیار تأکید شده است و بدون شک کارگران به عنوان جهادگران و فعالان عرصه اقتصادی در تمامی ارگان‌ها هستند.

وی با بیان اینکه توان بالای صنعتی و زمینه برای پیشرفت دوچندان آن و  اقتصاد کشورمان مهیاست، اضافه کرد: مسلمانان و صنعت و کار آنها باید الگوی جهانیان شود و برای پیشرفت نظام مقدسمان و کوری چشم بدخواهان از هیچ تلاشی نباید دریغ کنیم.

در پایان این مراسم از کارگران نمونه شهرستان تجلیل و به 50 نفر از کارگران و پرسنل شهرداری سفر به کربلا از طرف کارخانه سیمان این شهر هدیه شد و شهرداری بیجار نیز از اعزام کارگران به مشهد مقدس به مناسبت گرامیداشت روز کارگر خبر داد.

انتهای پیام/79015/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول