اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس خبر داد

فعالیت بیش از 2 هزار واحد کارگری در فردوس

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس از فعالیت 2 هزار و 100 واحد کارگری در این شهرستان خبر داد.

فعالیت بیش از 2 هزار واحد کارگری در فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، عبدالله عرب‌نژاد سه‌شنبه در همایش تجلیل از کارگران نمونه شهرستان فردوس اظهار کرد: در حال حاضر 8 هزار و 500 کارگر بیمه شده در 2 هزار و 100 واحد کارگری فردوس مشغول به فعالیت هستند.

وی حوزه روابط کار را یکی از اولویت‌های کاری سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و گفت: در سال گذشته به 110 پرونده اختلاف کارگران و کارفرمایان رسیدگی و رأی لازم نیز صادر شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس بازدید میدانی از واحدهای کارگری و بررسی مسائل ایمنی کارگاه‌ها را از دیگر وظایف این سازمان دانست و افزود: شهرستان فردوس در سال گذشته با انجام هزار مورد بازرسی از واحدهای کارگری، رتبه نخست خراسان جنوبی را از آن خود کرد.

عرب‌نژاد همچنین از تشکیل 15 تعاونی طی سال گذشته در شهرستان فردوس خبر داد و تصریح کرد: بیش از 532 نفر ساعت آموزش نیز برای اعضای تعاونی‌های شهرستان فردوس برگزار شده است.

کارگران استوانه‌های پیشرفت کشور هستند

فرماندار فردوس نیز کارگران را استوانه‌های پیشرفت کشور دانست و یادآور شد: اتصال دهنده علم و تکنولوژی و صنعت، کارگران هستند و برای حرکت چرخ اقتصاد کشور باید بین کارفرمایان و کارگران احترام متقابل وجود داشته باشد.

مهدی رجبی‌مقدم گفت: جوانان ما علاوه بر تحصیل در رشته‌های نظری باید به دنبال تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کسب مهارت نیز باشند تا بتوانند به شکوفایی اقتصادی کشور کمک کنند.

امام جمعه فردوس نیز گفت: باید با فراهم کردن زمینه کار و تلاش به خودکفایی اقتصادی دست یابیم و بدانیم که کسب روزی حلال در کار کردن است.

حجت الاسلام محمدرضا بابایی تصریح کرد: همه ما نان‌خور کارگران هستیم و چنانچه کارگران حتی برای یک روز از کار و تلاش دست بکشند، کشور با مشکلات متعددی مواجه می‌شود.

وی یادآور شد: امروز کار و تولید از حاشیه به متن آمده و کار و کارگر از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/69007/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول