اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:

خیرین تنها به مدرسه‌‌سازی اکتفا نکنند

نماینده ولی‌ فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: خیرین نباید تنها به کار مدرسه‌سازی اکتفا کنند؛ باید در سطح وسیع‌تر دانشگاه‌ها را حمایت کنند.

خیرین تنها به مدرسه‌‌سازی اکتفا نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام و المسلمین سید شرف‌الدین ملک‌حسینی شامگاه سه‌شنبه در آیین پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: احساس مسئولیت، روح شریف انسانی داشتن، نوع دوستی، احساس انس با علم باعث خلق چنین موجوداتی از جنس خیرین مدرسه‌ساز می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ایثار، فداکاری و ساختن جامعه را از وظایف و اهداف خیرین مدرسه‌ساز عنوان کرد و گفت: خیرینی که از خود می‌گذرند تا دیگران در رفاه و آرامش باشند، بی‌شک جایگاه آن‌ها در نزد خدا محفوظ است.

این استاد حوزه و دانشگاه، وجود مدرسه را از نیازهای ضروری در هر جامعه بیان کرد و گفت: جامعه‌ای که در آن مدرسه وجود ندارد، لحظه به لحظه زندان‌های آن توسعه می‌یابد؛ از این رو با ساخت مدرسه می‌توان بزهکاری را کاهش داد تا جامعه‌ای سالم و به دور از هرگونه معضل داشته باشیم.

وی با تجلیل و تکریم از خیرین مدرسه‌ساز و نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه عنوان کرد: از تمامی خیرین و کسانی که با احساس پاک خود زیباترین لبخند را بر لبان کودکان و دانش‌آموزان دورترین نقاط کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد حک کردند، تشکر و قدردانی داریم.

ملک‌حسینی متذکر شد: تکیه خیرین مدرسه‌ساز منحصر به مدرسه در مقاطع مختلف ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان نباشد، کار خیری در دانشگاه‌ها کم است و با ورود به این عرصه وسیع، می‌توان این امر را توسعه و آن را در جامعه به عنوان یک فرهنگ نهادینه کرد.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در ادامه و ضمن تأکید به مسئولان اذعان کرد: در برخی از نقاط استان، خیرین و مسئولانی سرمایه‌گذاری کردند و مدرسه‌ای را بنا کردند که با این وجود از این مدرسه‌ها استفاده نمی‌شود؛ از این رو توجه به این امر ضرورت مهمی دارد.

ملک‌حسینی در پایان ابراز داشت: در زمان ساخت مدرسه از سوی خیرین و با مطالعه و آینده‌نگری می‌توان راه را هموار کرد و در مناطقی که نیاز ضروری دارند، مدرسه ساخته شود و به صورت همیشگی از آن استفاده بهینه شود.

انتهای پیام/82011/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول