اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی:

کارگران نقش اصلی ‌در فرآیند تولید کشور را دارند

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: کارگران نقش اصلی را در فرآیند تولید بر عهده دارند و هفته کارگر فرصتی برای نشان دادن نقش و جایگاه بی بدلیل کارگر در تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی است.

کارگران نقش اصلی ‌در فرآیند تولید کشور را دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک ناصر شیخی بعد از ظهر امروز در جشنواره امتنان از کارگران و گروه کار و واحدهای نمونه استان مرکزی، اظهار داشت: تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی مستلزم حضوری جهاد گونه است و قشر کارگری باید در تحقق منویات مقام معظم رهبری حضور را در هر دو عرصه سیاسی و اقتصادی به منصه ظهور برساند.

وی با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی و تبیین آن از سوی برنامه‌ریزان نقش مهمی در قطع وابستگی به بیگانگان دارد افزود: پرهیز از مصرف زدگی و تجمل گرایی سلاحی کارآمد در مقابل فرهنگ مادی گرایی غرب و وابستگی به آنان است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: جامعه کارگری به عنوان سنگربان خط مقدم جنگ با سلاح کار و تلاش و افزایش تولید داخلی با همکاری مدیران عرصه تولید و صنعت حماسه اقتصادی را محقق می‌کنند.

شیخی کارگران را جزو فعال‌ترین و با بصیرت‌ترین اقشار جامعه دانست و ادامه داد: کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و حضور در حماسه‌های گوناگون در تاریخ انقلاب و دفاع از ولایت نقش پر شور و ارزنده‌ای ایفا کرده‌اند.

وی بیان داشت: در حالی که ایران اسلامی به سرعت قله‌های پیشرفت، شکوفایی، عزت و عظمت را در می‌نوردد، کارگران در سنگر کار و تولید با استقامت، گذشت و اعتقادی راسخ و سرشار از عشق به ارزش‌های الهی نقش ارزنده‌ای را ایفا می‌کنند.

وی بیان کرد: کارگران که با حضور خود در عرصه تولید حماسه اقتصادی را رقم می‌زنند با حضور پرشور در صحنه انتخابات نیز در خلق حماسه سیاسی سهیم خواهند بود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ارتقاء فرهنگ تامین و گسترش آموزش و مهارت، تلاش به منظور ایجاد تعاون ،کار، بازار کار، تنظیم روابط کار، صیانت و حفاظت از نیروی کار، راهبری نظام جامع تامین اجتماعی، بازنشستگی و ساماندهی بیمه سلامت را از ماموریت‌های اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد.

شیخی مدیریت بازار کار، تنظیم رابطه کارگروه و کارفرما، بهبود رابطه کارگر و کارفرما، محیط کسب و کار، حمایت از توسعه اشتغال، ارتقای شاخص‌های بهره‌وری، ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی، کاهش حوادث ناشی از کار، صیانت از نیروی کار و استاندارد سازی کار را از رویکردهای اصلی این وزارتخانه برشمرد.

وی سرمایه انسانی کارآمد را رمز پیشرفت و توسعه پایدار اقتصادی هر کشور دانست و اظهار داشت: رمز پیشرفت و توسعه پایدار کشور در تجلی استعدادها و سرمایه‌های انسانی کارآمد، پرتلاش، با شور و نشاط است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه فرهنگ کار، عالی‌ترین تصویر سازندگی و تحول است، تصریح کرد: کارگران به عنوان نیروهای محرکه چرخ اقتصاد نقش برجسته و ویژه‌ای در این عرصه دارند.

شیخی با بیان اینکه کارگران در تحقق شاخص‌های کلان اقتصادی و حرکت به سمت تحقق اهداف سند چشم‌انداز کشور نقش بسیار تعیین کننده و راه‌گشایی دارند، خاطر نشان ساخت: بدون شک تحقق اهداف چشم‌انداز 20 ساله بدون حضور کارگران در عرصه‌های کار و تلاش امکان‌پذیر نخواهد بود.

با اشاره به اینکه کارگران در رشد و توسعه اقتصادی کشور نقش و جایگاه ویژه‌ای دارند، افزود: رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشوری با فراهم ساختن رفاه مادی و معنوی برای عموم مردم آن جامعه از طریق تامین نیازها و توجه به کیفیت زندگی و بهبود فضای کسب و کرامت آنها محقق می‌شود.

انتهای پیام/87003/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول