اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رویکرد پایداری آب در زاینده‌رود

نخستین همایش ملی مدیریت محیط زیست شهری در اصفهان برگزار شد

ظهر امروز نخستین همایش ملی مدیریت محیط زیست شهری و توسعه پایدار با رویکرد پایداری آب در رودخانه زاینده‌رود در اصفهان برگزار شد.

نخستین همایش ملی مدیریت محیط زیست شهری در اصفهان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ظهر امروز شهرداری اصفهان با برگزاری همایشی علمی به بررسی مشکلات ناشی از خشکسالی زاینده‌رود و ارائه راهکار‌های مورد نیاز برای خارج شدن زاینده‌رود از بحران خشکسالی پرداخت.

از حدود شش سال گذشته تاکنون خشکسالی گریبان‌گیر رودخانه زاینده‌رود شده و خشکسالی و کمبود منابع آبی مشکلات بسیاری را برای اصفهان به وجود آورده است.

رودخانه زاینده‌رود نه تنها برای اصفهان بلکه برای تمام ملت ایران از اهمیت بسیاری برخوردار است و جاری بودن دائمی آب در این رودخانه از نخستین مطالبات مردم از مسئولان به شمار می‌رود چرا که قطع جریان آب در زاینده‌رود سبب نا‌امیدی و افسردگی مردم می‌شود.

ظهر امروز نخستین همایش ملی مدیریت محیط زیست شهری و توسعه پایدار با رویکرد پایداری آب در رودخانه زاینده‌رود در اصفهان برگزار شد و مسئولان و قشر دانشگاهی استان به بررسی علمی مشکلات موجود در حوزه زاینده‌رود پرداختند.

پویایی و زنده بودن شهر اصفهان به حیات زاینده‌رود بستگی دارد و همچنین طی سال‌های گذشته جامعه کشاورزی استان به دلیل خشکی این رودخانه و کمبود منابع آبی در استان با چالش‌ها و مشکلات بسیاری مواجه هستند که این موضوع  سبب مختل شدن وضعیت زندگی این قشر از جامعه شده است.

رودخانه زاینده‌رود به عنوان شاهرگ حیاتی و تمدن‌ساز در فلات مرکزی ایران محسوب می‌شود و این رودخانه جایگاه ویژه‌ای در استان و کشور دارد.

امیدواریم که پایداری آب در رودخانه زاینده‌رود با برگزاری این همایش محقق شود و مسئولان باید به صورت علمی‌وار در راستای برطرف شدن مشکل خشکی زاینده‌رود تلاش کنند.

انتهای پیام/63004/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول