اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آبیک:

معلمان تحقق بخش منویات مقام معظم رهبری باشند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک بر تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از سوی معلمان تأکید کرد.

معلمان تحقق بخش منویات مقام معظم رهبری باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، احمد نوروزی پیش از آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه این هفته شهر آبیک در مسجد ولی عصر (عج) اظهار داشت: مقام معظم رهبری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نسخه شفابخش دانسته‌اند و به سران سه قوه و رئیس تشخیص مصلحت نظام سیاست‌های کلی را در 13 بند و چهار موضوع کلی مطرح و ابلاغ کرده‌اند.

وی، هدف یعنی رسیدن به حیات طیبه در زندگی فردی و اجتماعی، ابزار یعنی متون درسی و تحقق اهداف، آثار یعنی تربیت انسان‌های شایسته و در تراز جامعه مهدویت و زمینه‌ساز ظهور امام‌زمان (عج) و موضوع یعنی دانش‌آموزان که محصول سند هستند را از موضوعات کلی مطرح شده مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: معلمان با تلاش و آشنایی به جایگاه و نقش خود، آشنایی با تحولات علمی جهان و تکنولوژی و بروز‌رسانی اطلاعات و تغییرات مطرح شده نظام آموزشی و فراهم کردن بسترهای لازم و آشنایی با سند تحول بنیادین در آینده نه چندان دور شاهد نتایج و آثار مثبت این سند خواهند بود.

این مسئول ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نقشه راه و مسیر حرکت به سوی تعلیم و تربیت و رشد و تعالی فرزندان این مرز و بوم است.

معلمان عزم خود را برای جهش بزرگ علمی جزم کنند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک تصریح کرد: معلمان دغدغه‌ای جز تعلیم و تربیت نداشته باشند و عزم خود را برای جهش بزرگ علمی و رهایی از سلطه علمی بیگانگان جزم کرده و در راه کسب جهش علمی از هیچ کوششی دریغ نورزند.

نوروزی شناسایی استعدادهای درخشان، فراهم کردن زمینه شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان، انتقال ارزش‌ها و ترویج اخلاق و آموزش علمی را از فعالیت‌های ماندگار معلمان عنوان کرد و گفت: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در افق 1404 یعنی رسیدن به قدرت علمی در جهان، بدون شک تمام مردم و مسئولان باید نگاهشان را به علم و معلم تغییر داده و در راستای تحقق این فرمایش رهبر فرزانه انقلاب گام بردارند.

معلمان محور توسعه پایدار در جامعه هستند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک اظهار داشت: اقتصاد‌دانان و تحلیل‌گران سیاسی، نظامی و اجتماعی معتقد هستند که توسعه پایدار همه‌جانبه در هر کشور به توسعه نیروی انسانی بستگی دارد که محور این توسعه، علم، دانش و معلمان هستند.

نوروزی عنوان کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری بیان جایگاه معلم تعارف نیست، حرف نیست بلکه حقیقتی است که از شرافت معلمی نشأت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: نقش معلم از سایر معلم‌ها حتی از پدر و مادر هم والاتر و مهم‌تر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهدا در سایه تعلیم و تربیت معلمان راه خود را یافته و برای رسیدن به سعادت، شهادت را برگزیدند و به ندای حق لبیک گفتند.

تکریم مقام معلم در هر زمان و مکانی ضروری است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک با تأکید بر اینکه تکریم مقام و جایگاه معلم در هر زمان و مکانی ضروری است، عنوان کرد: یاد و خاطره شهید مطهری را به این دلیل گرامی می‌داریم که معلم و عالمی اثربخش و مثمر‌ثمر برای جهان اسلام بوده است.

وی اظهار داشت: هفته معلم بهترین فرصت برای گرامیداشت معلمان است چراکه حق بزرگی بر گردن تک‌تک افراد جامعه داشته و نقش اساسی در تعلیم و تربیت فرزندان ایران اسلامی دارند.

این مسئول تصریح کرد: در دین مبین اسلام به جایگاه معلم توجه ویژه شده چراکه خدای متعال آیات الهی بر پیامبرش را از زبان معلم نازل کرده است و این درحالی است که پیامبر اسلام (ص) فرموده‌اند که من معلم مبعوث شده‌ام که اهمیت و جایگاه والای معلمان را می‌رساند.

انتهای پیام/77006/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول