اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبرداد

فعالیت 11 هزار کارگر در 2900 واحد کارگری در قروه

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی قروه از فعالیت 11 هزار کارگر در 2 هزار و 900 واحد کارگری فعال در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 11 هزار کارگر در 2900 واحد کارگری در قروه

کوروش شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه با اعلام این خبر اظهار کرد در حال حاضر 3 هزار و 10 واحد کارگری در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد 110 واحد نیمه‌فعال است که 6 واحد دارای جمعیت کارگری بالای 50 نفر است.

وی افزود: از تعداد کارگران یاد شده 8 هزار و 900 نفر زیرپوشش بیمه قرار دارند که محدوده سنی آنان بین 20 تا 49 سال است.

به گفته شعبانی، از این تعداد واحد کارگری 75 واحد در زمینه کشاورزی، 440 واحد در زمینه صنعت و تولید، 45 واحد در زمینه برق و گاز، 60 واحد در زمینه عمرانی، هزار و 425 واحد صنفی، 15 شرکت حمل و نقل، 15 موسسه مالی و اعتباری، 50 واحد آموزش بهداشت و درمان، 50 واحد وابسته به ادارات و نهادها، 70 واحد هتل، رستوران و تالار پذیرایی و 700 شرکت ارائه خدمات تعاونی در بعد کارگری، فعالیت می‌کنند.

وی میزان حوادث ناشی از کار در سال گذشته را 13 مورد عنوان کرد و افزود: این میزان در مقایسه با سال قبل از آن که 30 مورد بود، 50 درصد کاهش نشان می‌دهد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قروه در ادامه با اشاره به انجام بازرسی‌های مستمر از واحدهای کارگری برای نظارت بر مقررات حمایتی قانون کار، از انجام 600 مورد بازرسی خبر داد و بیان کرد: سال گذشته 90 پرونده در راستای درخواست‌های شورای سازش و دادخواست هیئت تشخیص رسیدگی شد و به فرجام رسید.

شعبانی با اشاره به پرداخت مقرری بیکاری به 240 نفر از شناسایی و ثبت‌نام 6 هزار کارگر برای بهره‌مندی از سهام عدالت خبر داد.

وی به برنامه‌های فرهنگی این اداره برای کارگران اشاره داشت و افزود: در حال حاضر 70 نفر عضو بسیج کارگری و 22 شورای امر به معروف و نهی از منکر در واحدهای کارگری فعال است.

به گفته شعبانی در 2 سال اخیر بر اساس مصوبه هیئت دولت و موافقت سازمان تامین اجتماعی، مشاغل سخت و زیان‌آور با تکمیل فرم درخواست بررسی این گونه مشاغل و عدم لحاظ توالی سابقه بیمه به شرکت، با 20 سال سابقه کار بازنشسته می‌شوند.

انتهای پیام/79009/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول